5 powodów, dla których warto iść na spacer

Trwają święta..ileż można jeść? Masz dość siedzenia na kanapie? Oprócz tego, że warto w świąteczne popołudnie razem spędzić czas spacerując, jest jeszcze kilka innych, zdrowotnych powodów dla których warto wstać od stołu.

Chcesz wziąć się za siebie, ale nie wiesz, od czego zacząć? Po prostu – wybierz się na spacer! Poznaj zalety spacerowania i przekonaj się do tego rodzaju aktywności.

1. Zalety spacerowania: wzmocnisz serce

Spacery zapobiegają chorobom sercowo-naczyniowym. Osoby po 60., które regularnie spacerują, mogą przywrócić swoim tętnicom kondycję nawet sprzed kilkunastu lat. Lepsza sprężystość tętnic, to lepszy przepływ krwi i prawidłowe jej ciśnienie, a co za tym idzie, poprawa pracy serca.

Podczas intensywnego marszu mięsień sercowy pompuje więcej krwi. Wzmacnia się układ krążenia i zmniejsza ryzyko zawału.

2. Zalety spacerowania: uchronisz się przed osteoporozą

Spacery znalazły się na czele listy najlepszych ćwiczeń oporowych, mających zbawienny wpływ na gęstość kości. Listę tę stworzyła Brytyjska Narodowa Fundacja Osteoporozy, która zaleca: „Spaceruj codziennie ze swoim psem (a jeśli go nie masz, pożycz od sąsiada) przez co najmniej przez 30 minut!”.

3. Zalety spacerowania: wspomożesz odchudzanie

Już po kilku tygodniach umiarkowanego wysiłku osoby odchudzające się poczują pierwsze efekty. W odróżnieniu od joggingu, dynamiczny spacer nie obciąża stawów ani kręgosłupa, pozwala za to spalić porównywalną liczbę kalorii. To idealna forma ruchu dla walczących z nadwagą.

4. Zalety spacerowania: odzyskasz energię

Podczas spaceru lub marszobiegu organizm jest lepiej dotleniony. To sprawia, że przybywa nam energii. Ludzie spacerujący są ogólnie bardziej sprawni od tych, którzy unikają ruchu. Lepiej radzą sobie z codziennymi obowiązkami i rzadziej łapią infekcje.

5. Zalety spacerowania: poprawisz sobie nastrój

Wzrost energii wpływa na poprawę samopoczucia, chroni przed stanami chronicznego zmęczenia i wahaniami nastroju. Regularny wysiłek – nawet w dawce tak umiarkowanej – może wyleczyć z bezsenności, rozładować stres, a nawet zapobiec depresji.

źródło:http://wformie24.poradnikzdrowie.pl, foto: www.kadryzpasja.pl

0 komentarzy

Napisz komentarz

Login

Welcome! Login in to your account

Remember me Lost your password?

Don't have account. Register

Lost Password

Register