Zaloguj się | Rejestracja

Wtorek, 28 lutego 2017

imieniny: Romana, Makarego, Lutomira

Pilne!
  • Najtańsze teksty sponsorowane w gazecie elblag24.pl. Zadzwoń już TERAZ! Tel: 668-869-872
30.12.2016 15:00 | as. | 1 komentarz

Powstał film edukacyjny o skutkach hejtu. Czy młodzież to „kupi”?

Po sukcesie filmu na temat oszustów „na policjanta”, elbląski Ratusz przy współudziale lokalnej telewizji i Komendy Miejskiej Policji „wyprodukował” kolejne dzieło filmowe. Tym razem rzecz dotyczy zjawiska hejtu. Jednak zachwytu nie ma. Nie wiadomo czy tak skonstruowany film dotrze do młodzieży.

Materiał wideo:

Wiesz coś więcej na ten temat? Napisz do nas.

Prawie 4 tysiące złotych Urząd Miejski wydał na film edukacyjny o zjawisku hejtu, który delikatnie mówiąc jest dość nieudaną produkcją. Przede wszystkim film jest za długi. Ponadto właściwie nie pokazuje, jak tragiczne skutki ma zjawisko hejtu wśród dzieci i młodzieży. Jak tragiczne żniwo może zbierać obrażanie innych osób  internecie. Obraz pokazuje jakiś dziwną „korporację”, gdzie zamaskowani osobnicy trudnią się właśnie hejtem. Brak jednak mocnego obrazu, wstrząsu, który mógłby skłonić dzieci i młodzież do refleksji nad swoim postępowaniem.

Spot powstał również przy współpracy z MDK i Elbląskim Parkiem Technologicznym, w którego wnętrzach zrealizowano nagranie. Autorami spotu są Jacek Żukowski i Mikołaj Sobczak z Truso TV.

– Tym razem chcemy uświadamiać i przestrzegać przed często bardzo drastycznymi skutkami Cyber przemocy, w tym hejtu. Chcielibyśmy zaprezentować dziś Państwu spot „Stop Hejtom”, który  powstał w ramach kampanii społecznej Kultura w Sieci zaproponowanej przez elbląskich radnych. Ideą przygotowania spotu było takie pokazanie problemu hejtu w internecie, które zaskoczy, zwróci uwagę dzieci i młodzieży na to zjawisko, uświadomi im, że anonimowość w sieci to mit i każdy może paść ofiarą tego typu ataków – mówił prezydent Witold Wróblewski. – Zgodnie z umową spot będzie wykorzystywany w trakcie zajęć prewencyjnych realizowanych w elbląskich szkołach przez funkcjonariuszy prewencji Komendy Miejskiej Policji w Elblągu oraz będzie promowany w internecie (kanał YouTube), na profilach społecznościowych miasta (Facebook, Twitter) oraz na stronach www miasta i naszych partnerów (Truso TV, Komenda Głowna Policji). Chcemy położyć duży nacisk na promocję filmu w internecie, ponieważ dzisiaj dla młodzieży sieć jest głównym miejscem zdobywania informacji.

Prezydent dodał, że w roku 2017 wspólnie z partnerami planuje kontynuowanie kampanii, m.in. stworzenie kolejnego filmu, którego współautorami scenariusza będzie młodzież szkolna.

– Dzięki takiemu eksperymentowi chcemy stworzyć spot, który będzie jeszcze lepiej trafiał do dzieci i młodzieży – mówił prezydent.

– Cieszymy się, że powstają tego typu programy prewencyjne, chcemy w ten sposób wpływać i kształtować postawy młodych ludzi, nadal będziemy się włączać w tego typu działania – mówił Marcin Grabowski z-ca komendanta miejskiego policji.

– Chcieliśmy stworzyć spot dłuższy, nie 15-sekundowy, tylko taki, który dłużej zaciekawi odbiorcę, skłoni do rozmowy, dyskusji. Jest to film skierowany do młodych, to z nimi nagrywaliśmy i konsultowaliśmy spot, by do nich trafić – mówił autor filmu Jacek Żukowski.

– Wiemy, że młodzież jako ludzie wrażliwi mają szczególną trudność w radzeniu sobie z sytuacjami tzw. hejtu, dlatego ze spotem będziemy docierać do szkół, instytucji oświatowych, planujemy również wśród młodzieży konkurs na scenariusz krótkiego filmu opisującego jak przeciwstawiać się hejtowi – wyliczał Adam Jocz, dyrektor Departamentu Promocji i Kultury.

– Spot stanowi dobrą bazę do dalszej pracy z uczniami, nauczycielami i rodzicami, to gotowy materiał, by dyskutować o tym co jest w sieci dobre, a co złe – mówił nadkomisarz Marek Cieślak z KMP Elbląg.

Czy ten film dotrze do młodzieży? Czy młodzież go „kupi” i zrozumie, jakim złem jest hejt w internecie? Patrząc na ten film można w to wątpić, jednak adresaci filmu sami powinni to ocenić.

Czekamy na Wasze opinie w tej sprawie.

Więcej informacji w tej sprawie w:

 




TOP FAKTY