Zaloguj się | Rejestracja

Piątek, 24 lutego 2017

imieniny: Macieja, Bogusza, Jaśminy

Pilne!
  • Najtańsze teksty sponsorowane w gazecie elblag24.pl. Zadzwoń już TERAZ! Tel: 668-869-872
09.01.2015 12:23 | Marcin Pszczółkowski | 11 komentarzy

Lekceważenie promocji miasta. Nie tędy droga!

Przeglądając relację z przebiegu debaty budżetowej można wysnuć jeden wniosek. Niektórzy radni, szczególnie z PiS-u, powinni śpiewać w chórze, a nie sprawować mandatu radnego. Kompletnie bowiem nie wiedzą nic o samorządzie, a na pewno o marketingu miejsc.

fot. elblag24
Wiesz coś więcej na ten temat? Napisz do nas.

Kiedy czytam, że radne z PiS – Jolanta Janowska i Małgorzata Adamowicz chcę obciąć i tak skromne środki finansowe z działu „promocja” i zasilić nimi działanie elbląskich chórów lub jakieś enigmatyczne sposoby walki z dopalaczami, włos jeży mi się na głowie.

Jak pisze serwis portel.pl: „Radni chcieli również uszczuplenia wydatków przeznaczonych na promocję miasta na rzecz innych działań. Na przykład Jolanta Janowska, radna PiS, uważała, że część środków przeznaczonych na promocję można by było przekazać m.in. na chór Pro Musica z Próchnika i Cantatę. W podobnym stylu wypowiadała się Małgorzata Adamowicz, również radna PiS, według której z tego działu można by było wydzielić sześć tysięcy złotych, które mogłyby pójść dodatkowo na walkę z dopalaczami”.

Panie radne, może złóżcie mandat radnych i zacznijcie śpiewać w tych chórach bądź walczcie z dopalaczami. Jednak nie majstrujcie przy środkach na promocję miasta. Te natomiast należy wydawać z głową, najlepiej sięgając po marketing alternatywny, na działania niestandardowe, często naprawdę tanie w wykonaniu.

Nie neguję potrzeby szukania oszczędności, które prowadzi prezydent Witold Wróblewski. Propozycje prezydenta są dobre i idą w odpowiednim kierunku. Obawiam się jednak, że teraz radni PiS zaczną faktycznie rozgrabiać środki przeznaczone na promocję miasta i zasilać nimi chóry czy inne kółka parafialne. Obym się mylił.

Rozsądnie natomiast brzmi w tym wszystkim głos radnego Roberta Turleja, który na swoim blogu pisze:

„W przygotowanym przez poprzedniego Prezydenta projekcie niestety nie zostały uwzględnione wnioski, które składałem. Wiem, że budżet na rok 2015 jest trudny i miasto musi zaciskać pasa, aby móc w kolejnych latach pozyskiwać środki unijne. Pragnę więc zwrócić uwagę na zapisy w rozdziale 75075 – Promocja Jednostek Samorządu Terytorialnego, w którym to zwiększa się środki na promocję miasta będące w dyspozycji Biura Prezydenta. Miasto musi aktywnie się promować i w żaden sposób nie neguję przedstawionego zwiększenia. Moje zdumienie budzi jednak zapisana przez poprzedniego Prezydenta pozycja o dalszej produkcji i emisji Elbląskiego Magazynu Samorządowego, a także produkcji i dystrybucji Elbląskiego Serwisu Miejskiego.

W poprzedniej kadencji większość radnych sprzeciwiała się wydawaniu pieniędzy miejskich na gazetkę, co niestety nie zostało wysłuchane. W ubiegłym roku wydano na ten cel 175 tys. złotych.

Panie Prezydencie, zwracam się z prośbą o przeznaczenie tych środków na inne, bardziej potrzebne naszemu miastu cele”.

Ten magazyn faktycznie nie wnosi niczego dla promocji naszego miasta i w ostatniej kadencji służył jedynie do promocji poprzedniego prezydenta i Jego tzw. „dokonań”. Te środki lepiej przeznaczyć na działania promocyjne miasta.

Marcin Pszczółkowski

Więcej politycznych komentarzy z Elbląga - kliknij:




TOP FAKTY