Zaloguj się | Rejestracja

środa, 28 czerwca 2017

imieniny: Ireneusza, Leona, Benigny

Pilne!
  • Najtańsze teksty sponsorowane w gazecie elblag24.pl. Zadzwoń już TERAZ! Tel: 668-869-872
07.08.2016 10:00 | red. | 23 komentarze

Masz internet w Vectrze? To z problemami musisz radzić sobie sam

Nasz Czytelnik od kilku miesięcy próbuje zainteresować firmę Vectra problemem z brakiem dostępu do internetu. Mimo, że taką usługę świadczy właśnie ta firma, a elblążanin co miesiąc płaci solidnie rachunki, z tej usługi właściwie nie może korzystać. Vectra natomiast uważa, że… problemu nie ma.

Wiesz coś więcej na ten temat? Napisz do nas.

Kilka miesięcy temu nasz Czytelnik postanowił skorzystać z usługi firmy Vectra jeśli chodzi o dostęp do internetu. Wcześniej już korzystał również z telewizji kablowej tej firmy.

- Zjawił się konsultant, podpisaliśmy umowę, zapewniono mnie, że w mieszkaniu o powierzchni około 60 m2 dzięki ich modemowi marki Cisco będę mógł korzystać z internetu, przez wi-fi bez żadnego problemu – informuje nasz Czytelnik. – Monterzy zainstalowali urządzenie i poszli. Ja zaś zostałem jednak sam z problemem.

Okazało się bowiem, że choć komputer przez wi-fi łączy się z internetem dostarczonym przez Vectrę, to prędkość jest minimalna. Praktycznie nie ma dnia, aby były problemy z otwarciem najprostszych stron.

- Szczerze mówiąc nie znam się na tym. Chciałem mieć dobry dostęp do internetu. Wcześniej korzystałem z usług jednego z operatorów telefonii komórkowej i wszystko było dobrze. Nie mogłem narzekać. Postanowiłem jednak skorzystać z oferty Vectry i teraz tego żałuję – mówi nam Czytelnik.

Elblążanin zaczął więc dzwonić w tej sprawie na infolinię firmy Vectry po pomoc. Jak się okazało, Vectra problemu nie widzi.

Według konsultantów firmy sygnał docierający po kablu do modemu jest prawidłowy. Natomiast za pracę urządzenia poprzez przekazywanie sygnału dalej, firma już nie bierze odpowiedzialności, mimo iż modem należy do Vectry i zapewniano naszego Czytelnika, że bez problemu będzie mógł korzystać z możliwości łączenia się z internetem nie przez kabel, ale przez wi-fi.

- Ponieważ jestem laikiem w tych sprawach, a nadal korzystanie z internetu przez wi-fi jest praktyczne niemożliwe w moim mieszkaniu, poprosiłem konsultantów Vectry o interwencję technika firmy. By sprawdził co jest nie tak. Wówczas dowiedziałem się, że taka „pomoc” jest możliwa, ale za opłatą – 49 zł od wizyty – mówi nasz Czytelnik. – Zaczęto mnie natomiast instruować przez telefon, abym wykonywał różne działania. Restartował modem, podłączał komputer kablem do modemu i obserwował prędkość. Niestety, ale nie znam się na takich technicznych kwestiach i oczekiwałem pomocy firmy, której rzetelnie, co miesiąc płacę rachunki. Poważnie zacząłem się zastanawiać nad możliwością wypowiedzenia umowy ze względu na brak świadczenia usług zgodnie z umową.

Dodajmy, że konsultanci firmy Vectra zapewniali, że dzięki ich modemowi marki Cisco elblążanin będzie mógł łączyć się bez problemu z internetem przez wi-fi. Konfiguracja urządzenia jest prawidłowa, ponieważ komputer rozpoznaje sieć Vectry i się z nią łączy. Natomiast prędkość sygnału jest niestety niewielka, praktycznie uniemożliwiająca korzystanie z internetu. Nasz Czytelnik zdaje sobie sprawę, że mógłby wzmocnić sygnał poprzez instalację dodatkowego routera wi-fi. Jednak podejście firmy Vectra do problemów klientów jest po prostu karygodne.

Ten problem nie dotyczy tylko mieszkańca Elbląga. Wystarczy wejść na oficjalny profil na facebooku Vectry, aby zobaczyć, jak wiele problemów mają odbiorcy usług tej firmy w całej Polsce. Głównie dotyczy to właśnie prędkości internetu dostarczanego przez Vectrę.

Oto tylko niektóre informacje klientów firmy Vectra:

- Od pół roku internet raz działa, raz nie. Potrafi gubić co czwarty pakiet. Nie da się go w normalny sposób użytkować.
Wielokrotnie wysyłane zgłoszenia, reklamacje. A Vectra ma klienta w poważaniu. Większego dziadostwa w życiu nie widziałem...

- Rybnik... Można wiedzieć co się dzieje z internetem ? Od dwóch dni co parę minut traci się sygnał i nie da się z niczego skorzystać, na laptopie korzystam z wifi i jest problem, troszkę lepiej jest na kablu który mam podpięty do PS4 ale i tak grać przez internet się nie da... zrobicie coś z tym ?

- Kwestia zawieszania dekodera to już pikuś. Ale to co wasza zasrana firma odstawia za cyrki z internetem to przechodzi ludzki pojęcie. Myślałem, że czasy takiego złodziejstwa i partactwa się skończyły ale widzę, że te naciągane firmy pozmieniały tylko nazwy. Jutro dzwonię do was w sprawie natychmiastowego rozwiązania umowy, ponieważ nie jesteście w stanie w żadnym stopniu się z niej lojalnie wywiązywać.

- Od dłuższego czasu było wszystko OK, na WiFi i na kablu. A tu dzisiaj gram sobie spokojnie i co widzę ? 2500pingu, który okazjonalnie zmniejszał się do 800. Z TS3 wywaliło mnie 20 razy. Nowy Dwór Mazowiecki. Nie piszcie żebym wysłał zgłoszenie na priv, bo nie chcę mi się z tym bawić. Po prostu napiszcie czy wykryliście jakieś problemy w tej miejscowości lub w okolicy.

- A może by tak, naprawić internet w Zabrzu? Od kilku dni pojawia się okazjonalnie.

- Od dwóch dni nie mam internetu. I tu powstaje moje pytanie, dlaczego uważacie że mam zapłacić pełną kwotę abonamentu skoro nie dostaję pełnej usługi z Waszej strony? Skoro Wy dostarczacie mi internet jak Wam się podoba to ja będę płacić tyle ile mi się podoba.

W tej sprawie wyślemy oficjalne zapytanie do firmy Vectra.




TOP FAKTY