Jak elblążanie oceniają komunikację miejską?

Elblążanie najczęściej korzystają z komunikacji miejskiej w celu dojazdu do pracy lub szkoły. Głównie kupują bilety okresowe. Najbardziej zależy im również na punktualności oraz częstotliwości kursowania autobusów i tramwajów.
W tym roku Zarząd Komunikacji Miejskiej w Elblągu przeprowadził dwa badania :
- badanie rzeczywistego popytu na usługi przewozowe na wszystkich liniach ( przeprowadzono od 16 do 25.03 2018);
- badanie ankietowe na temat komunikacji miejskiej w Elblągu (przeprowadzono od 23.04 do 2.07.2018).
Pierwsze z ww. badań polegało na policzeniu wszystkich pasażerów, wszystkich linii komunikacji miejskiej kolejno w dzień roboczy, sobotę i niedzielę. Natomiast drugie było ankietą, zawierającą m.in. pytania o średnią liczbę przejazdów, rodzaj wybieranych biletów i to, co zdaniem ankietowanych, jest najważniejsze w komunikacji miejskiej.
Poniżej dostępne raporty zawierające wyniki zbiorcze obu ww. badań.
- Raport z badań rzeczywistego popytu na usługi przewozowe 2018 (link)
- Raport z badania ankietowego na temat komunikacji miejskiej w Elblągu 2018 (link)
Jak ocenia Zarząd Komunikacji Miejskiej w Elblągu stosunkowo niewielki udział ocen skrajnych z jednej strony świadczy o dość dobrej, w ocenie pasażerów, jakości komunikacji miejskiej; z drugiej natomiast wskazuje obszary wymagające nakładów pracy oraz środków w celu poprawy jakości publicznego transportu zbiorowego w Elblągu.
Zgodnie z najnowszymi trendami są to: wdrożenie inteligentnego systemu transportowego (ITS) z priorytetem dla publicznego transportu zbiorowego (sprawne zarządzanie ruchem pozwalające na lepsze informowanie różnych użytkowników oraz zapewniające bezpieczniejsze, bardziej skoordynowane i „inteligentniejsze” korzystanie z sieci transportowych); wymiana i modernizacja taboru tramwajowego (m.in. niska podłoga); wprowadzanie do obsługi linii tzw. taboru nisko/ zero emisyjnego – poprawa komfortu pasażerów i mieszkańców miasta, a także konieczność sprostania zapowiadanym zmianom w prawie dotyczącym publicznego transportu zbiorowego; rozbudowa systemu dynamicznej informacji pasażerskiej (powiększenie liczby elektronicznych tablic przystankowych, umożliwiających m.in. wyświetlanie rozkładu jazdy w czasie rzeczywistym a także szybkie przekazywanie najważniejszych komunikatów nt funkcjonowania komunikacji miejskiej).
0 komentarzy