Jak połączyć budowanie świadomości marki z rosnącą sprzedażą? Zainwestować w marketing internetowy!

Współczesny marketing obejmuje niezwykle szerokie spektrum rozmaitych działań. Generalnie wszystkie szeroko pojmowane akcje reklamowe realizują dwa podstawowe cele. Z jednej strony chodzi o poprawienie wyników sprzedaży, a z drugiej: wykreowanie wśród odbiorców określonego wizerunku oraz skojarzeń związanych z promowaną marką. Obie sprawy wiążą się ze sobą, choć niekoniecznie bezpośrednio – nieco inaczej sytuacja wygląda w przypadku nowoczesnego marketingu internetowego.

Wyższa pozycja w wyszukiwarce nie tylko zwiększa ruch, ale też budzi większe zaufanie

Jak pokazują badania opinii internautów: 90% z nich uważa witryny znajdujące się na szczytach rankingów Google’a za ciekawsze, stojące na wyższym poziomie niż pozostałe. Takie poglądy przekładają się na wizerunek w oczach użytkowników wyszukiwarki. Skoro serwis www danej firmy znajduje się wyżej od stron konkurencji, to najprawdopodobniej oferuje również lepsze produkty lub usługi. Całkiem prosta, choć nie do końca sprawiedliwa i rozsądna zależność – jednak z zachowaniami konsumentów nie należy dyskutować, tylko je poznawać, analizować, a następnie wykorzystywać do realizacji własnych celów.

Profesjonalnie prowadzony marketing internetowy w dużej mierze opiera się na działaniach z zakresu SEO, czyli Search Engine Optimization. Witryna, która spełnia wytyczne Google’a odnośnie struktury kodu czy zamieszczanych treści (unikalność, wartość dla odbiorcy, formatowanie tekstu, itd.), ma znacznie większe szanse znaleźć na szczycie wyników wyszukiwania. Jako że reguły z czasem się zmieniają, a na dodatek nie wszystkie wskazówki są obecne w kompendium dla webmasterów, przy SEO niezbędna staje się pomoc wykwalifikowanych ekspertów. Takie firmy, jak agencja IN gwarantują, że po odpowiednich przeróbkach każda strona może spełniać aktualne normy.

 Sprawdź, jak ściągać na firmową witrynę tych użytkowników, którzy są potencjalnymi klientami

Co zrobić w sytuacji, kiedy serwis pnie się w górę rankingów, ale wzmożony ruch na stronie nie przekłada się na wyniki sprzedaży? Na początek: skupić się na precyzyjnym ukierunkowaniu przekazu marketingu internetowego do tych osób, które należą do określonej grupy docelowej. Godnym polecenia rozwiązaniem będą kampanie reklamowe w Google Ads.

To niezwykle rozbudowane narzędzie, jednak w tym kontekście warto zwrócić uwagę na AdSense. Mowa o specjalnym systemie Google’a, pozwalającym na wyświetlanie reklam w niezliczonych portalach. Najistotniejsze jest to, że oferty i komunikaty podlegają zaawansowanej personalizacji – pokażą się wyłącznie użytkownikom, spełniającym określone w panelu Google Ads wymogi. Te dotyczą m.in. lokalizacji, historii wyszukiwania, odwiedzanych wcześniej stron i wielu innych czynników. Kampanie prowadzone przez specjalistów z agencji In wyróżniają się wysokim poziomem konwersji.

0 komentarzy

Napisz komentarz

Login

Welcome! Login in to your account

Remember me Lost your password?

Don't have account. Register

Lost Password

Register