Kiedy trzeba zawalczyć o nasze pieniądze?

Założenie mówi, że płacenie składek ubezpieczeniowych zapewnia uzyskanie odszkodowania w sytuacji różnych nieszczęśliwych zdarzeń. Niestety, umowy naszpikowane są wieloma zastrzeżeniami, które uniemożliwiają dochodzenie swoich praw. Co więc zrobić, gdy ubezpieczyciel nie jest po naszej stronie? 

  1. Reaguj, czyli dbaj kompleksowo o bezpieczeństwo swoje i innych. Trzeźwy umysł i natychmiastowa reakcja umożliwiają znaczne zmniejszenie strat. Pamiętajmy także o udokumentowaniu zdarzenia. Niestety uliczne kamery nadal nie obejmują wszystkiego. Wystarczy szybkie zdjęcie telefonem komórkowym, by udowodnić własne straty.
  2. Emocje trzymaj na wodzy. Choć to trudne, podchodź do sprawy chłodno. Spokojnie spisz wszelkie uszkodzenia i straty, nawet te najmniejsze jeśli są dla Ciebie ważne. Poproś o dokumentację potwierdzającą przykładowo pobyt w szpitalu. Ciężko jest podważyć moc dowodową i autentyczność pism wykonanych przez służby ratunkowe czy policję.
  3. Fotografie i dokumenty zgromadź w jedno miejsce i przekaż ubezpieczycielowi. Pamiętaj, że ogranicza Cię czas na zgłoszenie szkody (zwykle jest to od 3 do 7 dni). Jeśli sytuacja uniemożliwia stawienie się w wyznaczonym czasie, nie martw się, jednak nie zwlekaj jeśli jest możliwość szybkiego załatwienia sprawy.
  4. Uwaga – pamiętaj o protokole! Zaprezentuj rzeczoznawcy wszelkie wymagane dokumenty, zdjęcia, spis szkód oraz zaświadczenia. Przydadzą się paragony, faktury i rachunki związane z leczeniem czy naprawą. Możesz zgłosić własne zastrzeżenia do protokołu, zwracając uwagę na wszelkie własne uwagi. Rzeczoznawca mógł niechcący pominąć coś bardzo ważnego dla poszkodowanego.
  5. Naprawa oraz wysokość odszkodowania zależne jest od rodzaju ubezpieczenia, które wcześniej wybraliśmy. Istnieje możliwość odwołania się od decyzji, której podstawą jest przede wszystkim wycena. Czasami jednak nawet reklamacja nie przynosi skutków i trzeba zrobić krok dalej – skorzystać z pomocy prawnika lub nawet wstąpić na drogę sądową.
  6. Do 30 dni – to czas, jaki ubezpieczyciel ma na wypłatę odszkodowania. Jeśli jest to niemożliwe ze względu na okoliczności, wypłata następuje 14 dni od momentu wyjaśnienia sprawy. Maksymalny czas na wypłatę należności to 90 dni od daty zgłoszenia szkody!
  7. Oko – miej baczne oko na wszystko i dbaj o swój interes. Pamiętaj o tych kilku prostych krokach, ale jeśli zadanie przerośnie Cię lub firma ubezpieczeniowa jest wyjątkowa niechętna do współpracy, skorzystaj z pomocy prawnika.

Refundo.eu Pełne Odszkodowanie to firma prawnicza specjalizująca się w uzyskiwaniu odszkodowań za wypadki, których skutkiem jest stały lub czasowy uszczerbek na zdrowiu lub śmierć osoby bliskiej. Działa w województwie pomorskim, a pracujący w niej specjaliści do tej pory przeprowadzili  ok. 300 spraw, wygrywając dla swych klientów łącznie ok. 12 mln. złotych.

Refundo.eu

0 komentarzy

Napisz komentarz

Login

Welcome! Login in to your account

Remember me Lost your password?

Don't have account. Register

Lost Password

Register