Masz salon fryzjerski w Elblągu? Zobacz jak się promować na Facebooku

W Elbląga działa ponad 300 zakładów fryzerskich i salonów kosmetycznych (dane wg CEIDG). Pomiędzy salonami trwa naprawdę zacięta walka o pozyskiwanie Klientek, rezerwacje wizyt, regularność zamawiania usług, lepszą sprzedaż kosmetyków po wykonanej usłudze. Wiele firm swoją aktywność marketingową ogranicza do wydrukowania wizytówek i zawieszenia neonu z nazwą działalności. Tymczasem najskuteczniejszym sposobem na rozwój salonu są dziś media społecznościowe.

“W branży beauty ważne jest dokładne opisanie poszczególnych zabiegów, ponieważ osoby, które zastanawiają się nad skorzystaniem z usług kosmetycznych lub fryzjerskich, chcą dokładnie wiedzieć, jak będzie przebiegała wizyta i jakich efektów można się spodziewać.” – tłumaczy Janusz Pietruszyński zajmujący się prowadzeniem Facebooka i Instagrama dla wielu salonów fryzjerskich i gabinetów medycyny estetycznej.

Kluczem do sukcesu czyli zbierania rezerwacji bezpośrednio na Facebooku jest ciekawy sposób opowiadania o zabiegach, inspirowanie do podjęcia decyzji o rezerwacji, granie na emocjach ale także dostarczanie pragmatycznych powodów do umówienie się na wizytę.

Salon fryzjerski na facebooku

Przechodzimy do sedna. Jeśli prowadzisz swój salon fryzjerski, a nie masz konta na facebooku, to jest bardzo prawdopodobne, że konkurencja najpierw odbierze Ci klientów a następnie doprowadzi do upadku Twój biznes. Dlaczego? Ponieważ Oni mają stronę swojego salonu fryzjerskiego na facebooku a Ty nie. Ludzie decydują się na zakup produktów czy usług pod wpływem tak naprawdę dwóch silnych bodźców – emocji i wzroku. Patrzymy na ładne zdjęcia fryzur zamieszczonych przez fryzjera na facebooku i chcemy mieć takie same lub podobne. To bodźce wzrokowe pobudzają nasze emocje. To dlatego kobiety i mężczyźni, wybierając swoją nową fryzurę lub szukając innego fryzjera, przeglądają strony takich salonów na facebooku.

Z pewnością już widzisz, że jeśli jesteś właścicielem firmy fryzjerskiej, to obecnie musisz prowadzić swoją stronę na facebooku.

Jednak jak to zrobić? Wystarczy założyć fan page na tym portalu społecznościowym, wrzucać zdjęcia z realizacji fryzur i już gotowe?

Jak promować swój salon fryzjerski na facebooku?

Gratulacje, właśnie stworzyłaś/łeś stronę salonu fryzjerskiego na facebooku. To pierwszy krok do sukcesu już za tobą. Co dalej? Postaraj się wybrać krótką nazwę strony na tym portalu społecznościowym np. facebook.com/salonbeauty/ – to przykład jednak w ten sposób łatwiej będzie odszukać Twoją firmę na facebooku. Uzupełnij też wszystkie informacje o swoim salonie. Nie zapomnij dać krótkiego opisu informacji o firmie, danych kontaktowych, godzin otwarcia, numeru telefonu kontaktowego, lokalizacji salonu, adresu strony internetowej (jeśli taką posiadasz) oraz informacji o nagrodach, wyróżnieniach itp. To wszystko pomoże w szybszym dotarciu do klienta.

Bardzo ważne jest również wybranie odpowiedniego zdjęcia profilowego – najlepiej z logo firmy lub jeśli nie masz, może to być zdjęcie ładnej fryzury. Kolejnym krokiem będzie zdjęcie w tle. Tu najlepiej sprawdzi się collage kilku zdjęć pokazujących Wasze realizacje lub specjalnie przygotowany krótki filmik z wykonywanych w Twoim salonie usług. Oczywiście zdjęcia i filmik muszą mieć odpowiedni format, o którym facebook Cię poinformuje. Najlepiej takie specjalne zdjęcia zamówić u profesjonalnego grafika.

Nie zapomnij również dodać przycisku „zarezerwuj teraz” oraz wypełnij zakładkę „usługi” – potencjalny klient będzie wiedział na co może liczyć w Twoim salonie.

Bardzo ważną opcją na facebooku są „recenzje” – aktywuj je na swojej stronie i pozwól klientom opisać wrażenia z pobytu w Twoim salonie. Warto też pozytywne wpisy udostępniać facebookowym koncie salonu. Jeśli będzie dużo pozytywnych recenzji zwiększa się szansa, że trafią do Ciebie nowi klienci. Ludzie lubią czytać opinie na temat produktów czy usług innych klientów i często właśnie takimi rekomendacjami się kierują przy wyborze salonu fryzjerskiego.

Wszystko gotowe? No więc zaczynamy prowadzić fan page. Tu pozostaje już postawić na Waszą kreatywność, dobre zdjęcia realizacji usług, ciekawe filmiki, trochę żartu i inwencji a przede wszystkim samych zadowolonych klientów – to Oni są najlepszymi ambasadorami Twojej marki w internecie.

Kilka naprawdę ważnych porad jak prowadzić stronę salonu na facebooku:

  1. Systematyczność – warto posty publikować regularnie, przynajmniej jeden na tydzień. Do tego oczywiście operujemy filmami i zdjęciami /mogą być również kręcone smartfonami/.
  2. Dobrze jeśli posty będą trafiały w konkretną grupę docelową. Inaczej /bardziej poważnie/ skierujemy wpis do starszych wiekowo klientów, a jeszcze inaczej napiszemy do młodzieży /tu możemy wykorzystać emotionikony oraz bardziej „szalone” zdjęcia/ – wszystko zależy od klientów, którzy najczęściej odwiedzają salon fryzjerski. Pisz językiem korzyści – nie reklamuj samej usługi ale pokazuj jej efekty. Ciekawym i skutecznym zabiegiem marketingowym jest pokazanie zdjęcia przed i po wykonaniu usługi.
  3. Dobrze jeśli prowadzenie strony na facebooku ma swój cel. Nie tylko zwiększenie ilości klientów ogólnie ale również większa sprzedaż konkretnych usług lub skierowanie ruchu klientów na konkretne godziny czy dni.
  4. Kreuj swój wizerunek eksperta – udzielaj porad z zakresu dbania o włosy.
  5. Pokazuj swój personel – napisz kilka zdań o każdym fryzjerze (nagrody, specjalizacje, staż pracy).
  6. Organizuj promocje cenowe w konkretnych okresach czasowych – to może przyciągnąć niezdecydowanych klientów.
  7. Jak najczęściej informuj o nowościach w salonie, promocjach, bonach podarunkowych itp.
  8. Pokazuj zdjęcia i informacje ze szkoleń fryzjerskich, jeśli to możliwe prowadź relację „live” na facebooku. Korzystaj z opcji „relacja”. Twórz wydarzenia jeśli np. w Twoim salonie fryzjerskim ma pokazać się po raz pierwszy jakaś nowość a może gościnnie odwiedzi Cię kosmetyczka lub kosmetolog?
  9. Planuj swoje posty – korzystaj z odpowiednich narzędzi na facebooku. Jeśli zaś nie masz na to czasu, powierz prowadzenie facebookowej strony specjaliście. On to na pewno dobrze „poukłada” w pożądaną całość.
  10. Angażuj swoich „fanów” na facebooku – proś o opinię o podzielenie się wrażeniami w komentarzach pod postem. Odpowiadaj na zadawane pytania.
  11. Organizuj konkursy, gdzie nagrodą może być konkretny zabieg. Pamiętaj jednak aby konkurs nie miał formy loterii.
  12. Wykorzystuj messangera – odpowiadaj na wiadomości, rezerwuj w ten sposób terminy wizyt klientów, ustaw pytania pomocnicze.

Facebook to potężne narzędzie sprzedaży usług salonów fryzjerskich oczywiście jeśli odpowiednio je zaplanujesz, przyjmiesz dobrą strategię działań i konsekwentnie będziesz je realizować. 

Po przeczytaniu tych porad już wiesz, że nie będziesz miała czasu aby samodzielnie to zrobić. Przecież cały dzień masz wizyty, wykonujesz stylizacje lub realizujesz zabiegi. Dlatego zaufaj fachowcom i powierz prowadzenie salonu osobie, która zajmuje się tym profesjonalnie.

Janusz Pietruszyński
Koncept Konsulting
www.januszpietruszynski.pl

tel. 664 451 092
janusz.pietruszynski@gmail.com

0 komentarzy

Napisz komentarz

Login

Welcome! Login in to your account

Remember me Lost your password?

Don't have account. Register

Lost Password

Register