Miasto kupiło budynek od PZU. Obiekt stoi i niszczeje!

Urząd Miejski w Elblągu kupił budynek po PZU aby zagospodarować go na potrzeby lokalnej administracji. Tymczasem mijają miesiące i nic się nie dzieje. W tej sprawie zapytanie złożyła radna Maria Kosecka.

– Równo dziewięć miesięcy mija od złożenia przeze mnie wniosku o przedstawienie informacji dotyczących stanu prac adaptacyjnych budynku zakupionego przez miasto od PZU. Prosiłam wówczas o przedstawienie informacji o efektach przeprowadzonego audytu stanu faktycznego, zakresu przewidzianych prac modernizacyjnych, wynikających z tego kosztach, a także zakresie reorganizacji lokalizacji departamentów organizacyjnych Urzędu Miasta w oparciu o pozyskane pomieszczenia. W otrzymanej odpowiedzi poinformowano, że została zawarta umowa na opracowanie dokumentacji projektowo-kosztorysowej z terminem jej dostarczenia w kwietniu br. Ponieważ wniosek mój obejmował również zapytanie dotyczące ilości miejsc parkingowych uzyskałam informację o planowanym zleceniu prac projektowych rozbudowy parkingu – mówi radna Maria Kosecka.

W chwili obecnej budynek stoi pusty, nie widać śladów jakiejkolwiek działalności, ulega naturalnej erozji.

– Jest to kolejny zakup nieruchomości przez nasze miasto i pozostawiony sam sobie – mówi radna i zadaje prezydentowi Elbląga szereg pytań: Czy otrzymaliśmy dokumentację projektowo-kosztorysową? Jaką wartość nakładów modernizacyjnych wyliczył projektant w opracowanym kosztorysie? Czy opracowany został harmonogram prac? Jaki jest planowany termin rozpoczęcia prac budowlanych? Czy zlecono wykonanie prac projektowych parkingu i jak jest planowana docelowa ilość miejsc parkingowych dla pracowników, a jaka dla petentów?

odp. w spr PZU II cz. odp. w spr. PZU

Przypomnijmy, że PZU (poprzedni właściciel obiektu) nie mogło znaleźć chętnych nabywców na opuszczone budynki przy ul. Łączności i Trybunalskiej. Jednym z powodów jest brak miejsc parkingowych przy tych obiektach. Radni zdecydowali, że budynki od ubezpieczyciela kupi miasto.

Do budynku narożnego przeniosą się te departamenty Ratusza, które obecnie są rozsiane po różnych częściach miasta. Natomiast dotychczasowe lokalizacje departamentów będą przez miasto sprzedawane bądź wynajmowane.

Pozostaje jednak problem parkingów przy tych budynkach, których po prostu tam nie ma. Zwróciła na to uwagę  radna Maria Kosecka.

– Przeprowadziłam wizję lokalną i rozmawiałam z mieszkańcami, którzy pozytywnie odbierają inicjatywę zakupu. Jednak co z miejscami parkingowymi przy tych obiektach?  Trzeba zaznaczyć, że obecny parking przy Urzędzie Miejskim jest głównie wykorzystywany przez petentów i już teraz jest tam problem z parkowaniem. Brakuje miejsc i jest w złym stanie – mówiła radna Kosecka.

Prezydent Witold Wróblewski przyznaje, że jest to spory problem dla nowej, miejskiej inwestycji. Włodarz ma nadzieję, że petenci będą również korzystali z parkingu przy budynku Sądu Okręgowego w Elblągu. Miasto będzie też szukało możliwości stworzenia nowych miejsc parkingowych w sąsiedztwie zakupionych obiektów.

Jako pierwszy do nowej lokalizacji ma się przenieść Departament Świadczeń Rodzinnych z ulicy Jaśminowej, który obecnie zajmuje się programem Rodzina 500+.

 

2 komentarze

  • Kazimierz Reply

    26 listopada 2017 at 15:05

    Nie tylko ten. Byłe Hospicjum przy Kopernika, Budynek przy Biedronce na Puławskiego, i tylko patrzeć, Budynki po Policji przy Tysiąclecia i Królewieckiej. Sądzę że jest ich więcej…. I co dalej WŁADZO?

  • w Reply

    28 listopada 2017 at 00:26

    Popatrzcie dobrze na plany – tam pół podwórka należy do tej nieruchomości. Z mieszkańcami nie ma co gadać, bo oni myślą, że to ich całe podwórko. Brama od Traugutta jest w nieruchomości. Wstawić szlaban, odgrodzić pół podwórka i parking gotowy.

Napisz komentarz

Login

Welcome! Login in to your account

Remember me Lost your password?

Don't have account. Register

Lost Password

Register