Naprawiaj, nie wyrzucaj

Naprawa sprzętu RTV i AGD to zagadnienie, które nie brzmi zbyt ciekawie, podobnie jak sprzątanie, dbanie o dom czy życie w zgodzie ze środowiskiem naturalnym. Czas to zmienić! Prawo do Naprawy, gospodarka cyrkularna, zrównoważony rozwój oraz życie zgodnie z ideami zero waste i less waste to tematy na czasie, zwłaszcza w obliczu pandemii. W centrum tego trendu znajduje się firma North, największy dystrybutor części zamiennych do sprzętu gospodarstwa domowego – i nie tylko. W sklepie internetowym north.pl, oprócz 13 milinów części, znajdują się także narzędzia, środki czystości i pielęgnacji sprzętu AGD, a także wszelkiego rodzaju akcesoria do używania w domu i poza nim.

North wspiera domowe naprawy kompleksowo – dostarcza części, edukuje, inspiruje i uczy, jak samodzielnie naprawiać sprzęty oraz być eko w każdym domu. Co ważne, temat został podchwycony przez gwiazdy polskiej sceny muzycznej i filmowej. Piotr Rogucki (wokalista, autor tekstów, aktor, członek zespołu Coma) tak relacjonował proces reparacji zepsutej pralki: „Każdy z nas ma czasem ochotę naprawić pralkę. O tym, jak zrobić to domowymi sposobami, dowiecie się z ostatniego odcinka mojego videobloga »Zwykły Szary Brokat«, który już od tygodnia jest na insta. Ponieważ pogoda na grillowanie średnia, możemy ten czas spożytkować, naprawiając domowe sprzęty”(FB @piotrrogucki). Również Anna Mucha (aktorka teatralna, filmowa i serialowa oraz osobowość telewizyjna) podzieliła się ze swoimi fanami i obserwatorami na Instagramie relacją z naprawy zepsutego rzutnika filmów przy pomocy części ze sklepu north.pl.  

Marka działa prężnie w social mediach (Instagram @north__pl, FB @northpl) i współpracuje z polskimi influencerami – firmę promowali: Kasia Gandor (youtuberka, biotechnolożka, popularyzatorka wiedzy), Joanna Borowska (krakowska blogerka, autorka bloga Szafa Sztywniary), Joanna Baranowska (blogerka, autorka książki „Jak kompostować? To proste!”), Jarosław Kania (bloger, podcaster), Katarzyna Kędzierska (blogerka, prawniczka i minimalistka) i inni. Dzięki takim współpracom marka North coraz bardziej wpisuje się w modę na slow life, tworzy i popularyzuje najnowsze trendy konsumenckie oraz ugruntowuje swoją pozycję lidera na rynku części do sprzętu gospodarstwa domowego. 

Jak to się stało, że mała, rodzinna firma w ciągu ostatnich 3 lat zamieniła się w krajowego giganta, którego pokochali Polacy? W 2018 roku marka North zdecydowała się dokonać rebrandingu, w wyniku którego z lokalnej firmy stała się największym sklepem internetowym z częściami do sprzętu AGD i RTV w Polsce. Witryna north.pl jest doceniana przez tysiące klientów, głównie z powodu szerokiego asortymentu i dostępności towaru, konkurencyjnych cen, intuicyjnej wyszukiwarki olbrzymiej ilości części zapasowych do każdego urządzenia AGD, rzetelności oraz błyskawicznej dostawie.

Wg Melting Pot „North wyróżnia się na tle swoich konkurentów dzięki unikatowemu podejściu do obsługi klienta i chęci zagwarantowania mu jak najlepszych doświadczeń zakupowych”.  

Na tym nie koniec – firma jest liderem edukacji w zakresie dbania o sprzęty domowego użytku, a na kanale YouTube i blogu Baza Porad pomaga swoim klientom za pomocą setek eksperckich artykułów i filmów instruktażowych. Potwierdzeniem jakości usług są nagrody: wygrana w konkursie Stena Circular Economy Award i statuetka Lidera Gospodarki Obiegu Zamkniętego w kategorii „Wdrożone działania promujące GOZ”, 3 miejsce w polskim raporcie „Koszyk Roku 2020” w kategorii „Kontakt i pomoc”, a także 1 miejsce za najlepszy sklep bez podziału na kategorie w rankinguOpineo.pl 2020. 

Marka North jest inspiracją do tego, by samodzielnie dawać drugie życie sprzętom RTV i AGD. Prezes firmy, Wojciech Pobrotyń, śmieje się, że „naprawialiśmy, zanim to stało się modne”. Dodaje również: “#naprawiajniewyrzucaj – hasło to przyświecało nam 14 lat temu, gdy zakładaliśmy firmę north.pl. I z dumą patrzę na naszą metamorfozę – z kilkuosobowej firmy zamieniliśmy się w lidera na rynku części RTV i AGD. Teraz, w 2021 roku, oferujemy około 13 milinów części do sprzętu RTV i AGD, zatrudniamy ponad 120 osób, codziennie wysyłamy setki paczek z częściami do naprawy urządzeń w polskich gospodarstwach domowych, a nasz Dział Obsługi Klienta niestrudzenie doradza i odpowiada na tysiące pytań”. 

Dynamiczny rozwój firmy potwierdza wzrost świadomości ekologicznej konsumentów – użytkowników sprzętu. Według Eurobarometru, ponad trzy czwarte obywateli Unii Europejskiej wolałoby naprawiać swoje urządzenia niż kupować nowy sprzęt, a 79% uważa, że producenci powinni być zobowiązani do ułatwienia naprawy urządzeń cyfrowych lub wymiany ich poszczególnych części. Ponadto w 2019 roku padł rekord ilości elektrośmieci – 53,6 mln e-odpadów wylądowało na śmietniku, z czego jedynie 17,4% zostało poddane recyklingowi.

Prognozy na rok 2030 również nie są optymistyczne – ilość elektrośmieci ma osiągnąć prawie 75 mln ton. Rosnąca społeczność north.pl pokazuje, że kwestie związane z ochroną środowiska i odpowiedzialnością klimatyczną leżą jej na sercu. Bez wątpienia firma North i jej platforma sprzedażowo-edukacyjna north.pl ma teraz swoje pięć minut, bo „dom jest w Twoich rękach!”. 

0 komentarzy

Napisz komentarz

Login

Welcome! Login in to your account

Remember me Lost your password?

Don't have account. Register

Lost Password

Register