Prezydent prezentuje raport o stanie Elbląga

Zgodnie z obowiązkiem wynikającym z ustawy o samorządzie gminnym Prezydent Witold Wróblewski przekazał dziś – 31.05.2022 r. Radzie Miejskiej, „Raport o stanie Miasta za rok 2021”.

Mam przyjemność już po raz czwarty przedłożyć Państwu Raport o stanie Miasta Elbląg. Opracowanie to w sposób rzetelny i kompleksowy prezentuje sytuację naszego miasta i pracę samorządu w minionym 2021 roku. Znajdują się w nim informacje o naszej działalności, w oparciu o realizację 3 polityk, 29 programów, 9 strategii i 244 uchwał Rady Miejskiej. Opracowany materiał przedstawia wszystkie ważne obszary życia gospodarczego i społecznego. Jestem przekonany, że dostarczy on państwu wszelkich niezbędnych informacji na temat naszego miasta i jego potencjału rozwojowego. Raport pokazuje jak radziliśmy sobie wychodząc z pandemii. Ubiegły rok upłynął nam bowiem pod znakiem szczepień przeciw Covid-19. Ten rok pokazał, że choć ostrożnie, to wracamy do normalnego funkcjonowania – podkreśla Prezydent Witold Wróblewski.

Raport ma ponad 600 stron i podzielony jest na 16 rozdziałów. Oprócz opisu, charakterystyki miasta i struktury samorządowej przedstawione w nim zostały między innymi szczegółowe informacje dot. majątku i finansów miasta, działania społeczne, edukacyjne, kulturalne, sportowe oraz inwestycyjne, realizowane w minionym roku. Znaleźć w nim można także szczegółowe dane na temat bezpieczeństwa, gospodarki komunalnej, mieszkaniowej, planowania przestrzennego, ochrony środowiska, rozwoju przedsiębiorczości, czy realizacji Budżetu Obywatelskiego.

Z raportu wynika, iż zadań wskazanych do zrealizowania dla Prezydenta Miasta było ogółem 526, z czego 427 zostało całkowicie zrealizowanych, 63 częściowo zrealizowanych, a jedynie 36 zadań nie zostało realizowanych.

Powodem niezrealizowania zadań było m.in.: trwanie pandemii Covid-19, brak chętnych podmiotów zewnętrznych do realizacji zadania, zależność od decyzji podmiotów spoza samorządu, jak również z uwagi na datę wejścia w życie danego dokumentu.

Głównymi powodami częściowej realizacji danego zadania było: długotrwałe  procedury sprzedaży i nabycia nieruchomości, trwanie pandemii Covid-19, nierozstrzygnięty przetarg z powodu braku oferentów, brak chętnych podmiotów zewnętrznych do realizacji zadania, jak również z uwagi na datę wejścia w życie danego dokumentu. Podsumowując brak realizacji lub częściowe wykonanie niektórych zadań wynikało z powodów niezależnych od Prezydenta Miasta.

Raport w całości będzie dostępny również dla mieszkańców w Biuletynie Informacji Publicznej. Zachęcamy do zapoznania się z dokumentem.

0 komentarzy

Napisz komentarz

Login

Welcome! Login in to your account

Remember me Lost your password?

Don't have account. Register

Lost Password

Register