Prostowanie zakrętów rozpocznie się w przyszłym roku. GDDKiA ogłosiła już przetarg

Przedmiotem zamówienia jest wykonanie projektu budowlanego i wykonawczego wraz z pełnieniem nadzoru autorskiego dla zadania: „Rozbudowa drogi krajowej nr 22 na odcinku Fiszewo – Elbląg”. Chodzi o „wyprostowanie zakrętów” na odcinku tej trasy za Elblągiem.

Przypomnijmy, że Minister Infrastruktury zatwierdził do realizacji 12 programów inwestycji dla zadań drogowych o łącznej wartości ok. 300 mln zł. Inwestycje te będą realizowane w województwach: kujawsko-pomorskim, warmińsko-mazurskim, lubuskim, opolskim, świętokrzyskim, małopolskim oraz podkarpackim.

Zatwierdzone programy dotyczą przygotowania do realizacji odcinka drogi ekspresowej oraz obwodnicy, rozbudowy istniejących odcinków dróg krajowych wraz z dostosowaniem ich nośności do nacisku 11,5 t/oś oraz poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego.

Nas najbardziej interesuje projekt rozbudowy drogi krajowej nr 22 na odcinku Fiszewo – Elbląg.

Zadanie obejmuje odcinek drogi o długości 14 km i przewiduje m.in. wzmocnienie konstrukcji do nośności 115 kN/oś, skorygowanie szerokości jezdni i korektę geometrii drogi, przebudowę istniejących zjazdów i obiektów inżynierskich, budowę infrastruktury dla pieszych i rowerzystów, wykonanie nowego oznakowania oraz oświetlenia drogowego. Dzięki inwestycji cała droga krajowa nr 22 na terenie woj. warmińsko–mazurskiego będzie dostosowana do nacisku 11,5 t/oś.

Szacunkowy koszt przebudowy  to ok. 118 mln zł. Prace będą prowadzone w latach 2019-2021 r. Przebudowa DK 22 Fiszewo – Elbląg to kontynuacja zadań na tym ciągu, prowadzonych w woj. pomorskim. W 2017 r. roku zatwierdzonych do realizacji zostało 8 zadań polegających na rozbudowie tej drogi krajowej.

Łącznie z odcinkiem Fiszewo – Elbląg zmodernizowanych zostanie w sumie niemal 70 km drogi za ok. 400 mln zł. Dzięki temu cały ciąg DK 22 od Czerska przez Starogard Gdański, Malbork i Elbląg, aż do granicy państwa z Rosją, będzie dostosowany do przenoszenia obciążeń najcięższego ruchu o nacisku 11,5 t/oś.

– W roku 2017 zatwierdzonych do realizacji zostało 8 zadań polegających na rozbudowie drogi krajowej 22. Łącznie z odcinkiem Fiszewo – Elbląg zmodernizowanych zostanie w sumie niemal 70 km drogi za około 400 mln zł. Dzięki temu cały ciąg dk 22 od Czerska przez Starogard Gdański, Malbork i Elbląg, aż do granicy państwa z Rosją, będzie dostosowany do przenoszenia obciążeń najcięższego ruchu o nacisku 11,5 t/oś – mówi Karol Głębocki z GDDKiA Olsztyn.

 

2 komentarze

  • Adam Reply

    28 sierpnia 2018 at 08:13

    Cóż za marnotrawienie publicznych pieniędzy! Prostowanie zakrętów?! Na s22 w kierunku Malborka ruch jest już od dawna autostradowy (35/40tys pojazdów na dobę), a Oni zakręty prostują, zamiast wybudować ekspresówkę wzdłuż torów! Kolejny przykład nieudolnego gospodarowania finansami w tym kraju.

  • Arek Reply

    1 września 2018 at 17:55

    Jeżdżę tam dzień w dzień i kto jeździ normalnie to nic mu nie grozi a jak to wypristuja to dopiero będzie wypadków siódemka w kazmierzowie jest prosta i co a jak by była krzywa i z podwójną ciągła to tylko debilu których nie mało by wyprzedza

Napisz komentarz

Login

Welcome! Login in to your account

Remember me Lost your password?

Don't have account. Register

Lost Password

Register