Radna pyta: Marnotrawstwo czy nieudacznictwo?

Proces decyzji inwestycyjnych jest obarczony prawie zawsze ryzykiem. W jednym przypadku jest ono większe w innym niewielkie. Po sposobie podejmowania decyzji i ich efektywności poznajemy dobrego menadżera. Urząd Prezydenta Miasta wymaga od osoby zajmującej to stanowisko sprawnego i skutecznego zarządzania – pisze radna Maria Kosecka.

Zakup ponad dwa lata temu budynku po PZU przy ul. Trybunalskiej był, wydawało się, dobrym interesem. Miasto za stosunkowo niewielkie pieniądze nabyło nieruchomość w bezpośrednim sąsiedztwie swojej siedziby z przeznaczeniem na centralizację rozsianych po całym mieście, odległych departamentów. PZU zrobiło na tej transakcji dobry interes. Pozbyło się niepotrzebnych budynków, których wcześniej nie mogła sprzedać i nie musi ponosić kosztów ich utrzymania. Takie budynki trzeba ogrzewać, czy płacić za nie podatek od nieruchomości.

Z kolei miasto poprzez przeniesienie departamentów miało przeznaczyć do sprzedaży lokale, które owe departamenty obecnie zajmują. Nie bez znaczenia był też fakt, że taki ruch poprawi komunikację między departamentami oraz ułatwi elblążanom załatwienie wielu spraw. Urząd miał też pozyskać dodatkową powierzchnię na archiwa.

– Istotnym argumentem była również poprawa warunków pracy urzędników miejskich – wskazuje radna miejska. – Jak widać założenia były słuszne i z nie ukrywaną nadzieją na ich realizację głosowałam za kupnem. Jednak, w przypadku obecnego Prezydenta, proces planowania a realizacji to dwie różne sprawy. O ile plany były dobre, to już realizacja w jak najgorszym wydaniu. Budynek co prawda kupiono tylko, że od dwóch lat stoi w nie zmienionym stanie. Co to oznacza dla każdego budynku wie chyba każdy. Następuje szybka korozja wszystkich elementów obiektu, brak ogrzewania w okresach zimowych dodatkowo potęguje to zjawisko. Pękające rury podczas ostatniej zimy oprócz szkód w instalacjach co. spowodowały zalanie ścian, posadzek itp. mamy więc do czynienia z przyspieszoną degradacją i za niedługo okaże się, że koszty napraw i remontów będą kolosalne.

Co na to Prezydent?

Radna wskazuje, że cyklicznie zadaje to pytanie w ramach przysługujących jej uprawnień.

– A więc początkowo (grudzień 2016r) otrzymywałam informacje o zleceniu wykonania audytu i opracowania dokumentacji projektowo-kosztorysowej. Otrzymałam wówczas zapewnienie, że wszystko jest na dobrej drodze i trwają prace nad przygotowaniem nowego miejsca pracy dla departamentu w pobliżu budynku na Łączności 1 po dawnym PZU. Po wykonaniu niezbędnych remontów zostanie przeniesiony tam m.in. Departament Świadczeń Rodzinnych. Wyrażano przekonanie, iż w nowych pomieszczeniach zwiększy się komfort obsługi mieszkańców, ale także pracownicy Departamentu będą zadowoleni z pracy w wyremontowanych pomieszczeniach. W trakcie ostatniej, czerwcowej sesji wróciłam do tematu. Moja troska o warunki pracy urzędników miejskich i niskie standardy pomieszczeń, również do obsługi mieszkańców, zostały skwitowane stwierdzeniem, że służby bhp dokonały przeglądu i wszystko jest ok – pisze Maria Kosecka.

Czy aby wszystko jest ok?

– Zakup był decyzją biznesową, powinien być poprzedzony odpowiednią analizą i gotowym planem na przyszłość. Kupienie i pozostawienie bez zagospodarowania należy rozpatrywać w kategoriach marnotrawstwa i wyrzucaniu pieniędzy w, tym przypadku… w popadający w ruinę obiekt – dodaje radna.

O tym przeczytasz również tu: http://fakty.elblag.pl/kto-to-nadzoruje-awaria-w-budynku-przy-ul-lacznosci-woda-lala-sie-na-ulice/

0 komentarzy

Napisz komentarz

Login

Welcome! Login in to your account

Remember me Lost your password?

Don't have account. Register

Lost Password

Register