Ruszy modernizacja niebezpiecznego odcinka drogi za Elblągiem

Minister Infrastruktury Andrzej Adamczyk zatwierdził program inwestycji dla rozbudowy drogi krajowej nr 22 na odc. Fiszewo – Elbląg w województwie warmińsko – mazurskim – informuje Radio Olsztyn.

Odcinek o długości 14,2 km będzie realizowany w ramach Programu Działań na Sieci Drogowej, którego celem jest dostosowanie sieci dróg krajowych do wymagań unijnych. Inwestycja zapewni dostosowanie całego warmińsko-mazurskiego odcinka DK 22 do przenoszenia nacisku 11,5 t/oś.

Szacunkowy koszt przebudowy  to ok. 118 mln zł. Prace będą prowadzone w latach 2019-2021 r. Przebudowa DK 22 Fiszewo – Elbląg to kontynuacja zadań na tym ciągu, prowadzonych w woj. pomorskim. W 2017 r. roku zatwierdzonych do realizacji zostało 8 zadań polegających na rozbudowie tej drogi krajowej.

Inwestycja obejmuje:

– wzmocnienie konstrukcji nawierzchni do nośności 115 kN/oś,
– poszerzenie jezdni do 7 m, wzmocnienie podłoża i korpusu drogi,
– korektę geometrii drogi, łuków poziomych i pionowych,
– przebudowę istniejących zjazdów indywidualnych i publicznych, obiektów inżynierskich,
– budowę/przebudowę systemu odwodnienia drogi,
– budowę kanału technologicznego, zatok autobusowych i chodników,
– wykonanie oznakowania pionowego, poziomego, urządzeń BRD oraz oświetlenia drogowego.

– W roku 2017 zatwierdzonych do realizacji zostało 8 zadań polegających na rozbudowie drogi krajowej 22. Łącznie z odcinkiem Fiszewo – Elbląg zmodernizowanych zostanie w sumie niemal 70 km drogi za około 400 mln zł. Dzięki temu cały ciąg dk 22 od Czerska przez Starogard Gdański, Malbork i Elbląg, aż do granicy państwa z Rosją, będzie dostosowany do przenoszenia obciążeń najcięższego ruchu o nacisku 11,5 t/oś – mówi Karol Głębocki z GDDKiA Olsztyn.

Łącznie z odcinkiem Fiszewo – Elbląg zmodernizowanych zostanie w sumie niemal 70 km drogi za ok. 400 mln zł. Dzięki temu cały ciąg DK 22 od Czerska przez Starogard Gdański, Malbork i Elbląg, aż do granicy państwa z Rosją, będzie dostosowany do przenoszenia obciążeń najcięższego ruchu o nacisku 11,5 t/oś.

fot. google maps

0 komentarzy

Napisz komentarz

Login

Welcome! Login in to your account

Remember me Lost your password?

Don't have account. Register

Lost Password

Register