Scenografia eventowa i rola Event Designera

Przygotowanie wydarzenia wymaga nie tylko organizacji miejsca, ale także przygotowania planu eventu. Niemniej ważna jest dekoracja! Czym jest scenografia eventowa i jaka jest w tym rola Event Designera? Sprawdź, co możesz robić jako osoba zatrudniona na tym stanowisku.

Event Designer – kto to taki?

Event Designer to osoba, która przygotowuje różnego rodzaju wydarzenia od samych podstaw. Wybiera miejsce, przygotowuje ewentualne menu, rezerwuje sale itd. To więc zawód, który wymaga zarówno dużej dozy kreatywności, jak i chęci pracy z różnymi osobami, z różnorodnych dziedzin. Takie osoby pracują np. w agencjach marketingowych bądź w firmach, które na cały etat zajmują się przygotowywaniem eventów. Event Designerem może być również osoba, która pomaga w przygotowaniu wesel, choć jej rola jest po prostu zdecydowanie szersza. Aby zacząć pracę w takim zawodzie nie trzeba mieć ukończonych szkół, choć np. kursy i studia podyplomowe mogą być naprawdę przydatne.

Scenografia eventowa jest niezmiernie istotna!

Wyobraź sobie, że przychodzisz na bal i zatyka Ci dech w piersiach. Nakrycia stołów sprawiają, że po prostu masz ochotę zacząć jeść, a dekoracje ścian i sufitu sprawiają, że czujesz się tak, jakbyś był w innym świecie. A to tego jeszcze to światło! Właśnie takie wrażenie ma robić dobra scenografia eventowa. Dzięki niej uczestnicy wydarzenia mają wczuć się w jego klimat. Dzięki temu będą w lepszym nastroju i chętniej będą uczestniczyć w konkretnych punktach programu. To jednak nie wszystko! Ciekawy wystrój będzie zachęcał również do robienia fotografii, które prawdopodobnie pojawią się w mediach społecznościowych, gwarantując Twojej organizacji darmową reklamę.

Jak stworzyć odpowiednią scenografię eventową?

Profesjonalny Event Designer to osoba, która dobrze wie, jak zorganizować odpowiednią scenografię. Nie tylko potrafi ją zaprojektować, ale również zna miejsca, w których może kupić konkretne ozdoby, często w niższych cenach oraz wie, w jakich lokalach zorganizować event, aby i one wyglądały wyjątkowo. Jeśli jednak masz niewielki budżet bądź chcesz zorganizować wszystko samodzielnie to mimo braku doświadczenia, również możesz spróbować stworzyć coś niezwykłego i kreatywnego!

Gdy przygotowujesz spotkanie w swojej firmie, przede wszystkim przejrzyj różnorodne inspiracje, które znajdziesz w sieci. Znajdź temat przewodni, a następnie dostosuj do niego wnętrze, w którym będziesz organizował wydarzenie. Pamiętaj, że często mniej znaczy więcej!

Kurs z organizacji wydarzeń – ważny dla każdego przedsiębiorcy

Jeśli prowadzisz swoją własną firmę to prawdopodobnie wcześniej czy później będziesz musiał zorganizować jakieś wydarzenie. Nie ważne, czy zorganizujesz je dla pracowników, klientów czy kontrahentów – każde z nich powinno być wyjątkowe! Dlatego nawet jeśli nie chcesz zajmować się tym profesjonalnie, możesz wziąć udział w kursie, dzięki któremu poznasz podstawy organizowania wydarzeń. Tworzenie scenografii może być naprawdę świetną zabawą, jeśli tylko będziesz wiedział, od czego zacząć!

Artykuł powstał we współpracy merytorycznej z https://emtg.pl/event-design-rola-scenografii-w-projektowaniu-wydarzen/

1 komentarz

  • Danuta Reply

    25 stycznia 2022 at 19:58

    Taka praca byłaby super, myślę o pójściu na jakieś studia czy może chociaż kurs w tym kierunku.

Napisz komentarz

Login

Welcome! Login in to your account

Remember me Lost your password?

Don't have account. Register

Lost Password

Register