Szykujesz dużą kampanię reklamową w przestrzeni publicznej? Mamy dla Ciebie 3 dobre rady, które uczynią ją skuteczniejszą!

W biznesie trudno osiągnąć sukces bez szeroko zakrojonych akcji promocyjnych. Nawet najlepszy produkt będzie sprzedawał się kiepsko, jeżeli klienci w ogóle nie wiedzą o jego istnieniu. Dlatego reklamy kieruje się albo do sprofilowanej grupy odbiorców (tutaj prym wiedzie internet), albo jak największej liczby ludzi. W drugim przypadku nie obejdzie się bez kampanii w przestrzeni publicznej: plakatów, billboardów, tablic reklamowych i wielu innych nośników.

Podpowiadamy, jak zrobić z nich wyjątkowo skuteczny użytek:

1. Uważnie dobieraj miejsca, w których zamierzasz wyeksponować swoje materiały promocyjne

Zainwestować w jeden duży billboard w ruchliwym centrum miasta, gdzie niewątpliwie zobaczy go mnóstwo ludzi? A może lepiej sprawdzi się kilkaset plakatów albo kilkanaście tablic reklamowych, umieszczonych w wielu punktach? Każdy wariant ma swoje wady i zalety, które trzeba wziąć pod uwagę podczas podejmowania decyzji. Eksperci z firmy Reklama Efekt twierdzą, że dla każdego przedsiębiorstwa istnieje tylko jedno optymalne rozwiązanie. Które? To już zależy od sytuacji, w której znajduje się dany biznes. Poziomu rozpoznawalności, charakterystyki i liczebności grupy docelowej, wreszcie wysokości budżetu przeznaczonego na marketing i reklamę. Nie wolno przy tym zapominać o regulacjach prawnych w zakresie miejskiego krajobrazu.

2. Projektują tablice reklamowe zwróć uwagę zarówno na atrakcyjną formę przekazu, jak i trwałość nośników

Efektowna grafika na niewiele się zda, jeżeli nikt nie zechce rzucić na nią okiem. Ewentualnie jakiś dowcipniś postanowi dodać coś od siebie. Dobre tablice reklamowe powinny przyciągać uwagę odbiorców i zatrzymać ich wzrok na dłużej. Tak, aby nazwa firmy lub marka produktu na stałe wyryły się w pamięci potencjalnego klienta. Kiedy pojawi się u niego potrzeba zakupienia określonej rzeczy, niechybnie wyda pieniądze na to, co zna i dobrze mu się kojarzy. Widok przewróconego potykacza, zdartego plakatu czy zamalowanego szyldu raczej nie wpłynie dobrze na wizerunek. Dlatego oprócz materiałów odpowiedniej jakości przydadzą się dodatkowe zabezpieczenia, dzięki którym nośnik reklamy będzie odporny na kaprysy pogody czy radosną twórczość ulicznych artystów bądź chuliganów.

3. Nie musisz znać się na wszystkim. Lepiej zapłacić za pomoc fachowców niż ryzykować nieprofesjonalne działania

Jednym z najczęstszych błędów, jakie w działaniach marketingowych popełniają zarządzający polskimi przedsiębiorstwami, jest przekonanie o własnej nieomylności. W efekcie powstają kampanie reklamowe, które podobają się firmowej wierchuszce… ale już konsumenci reagują na nią zupełnie inaczej. Ciężko nawet stwierdzić, co gorsze: dominacja negatywnych emocji, a może jednak to kompletna obojętność przynosi poważniejsze skutki? Tak czy inaczej – wielu nieprzyjemnych sytuacji w relacjach z odbiorcami oraz potencjalnymi klientami da się zawczasu uniknąć, jeżeli korzysta się ze wskazówek specjalistów. Właśnie takich jak agencja reklamowa Efekt.

0 komentarzy

Napisz komentarz

Login

Welcome! Login in to your account

Remember me Lost your password?

Don't have account. Register

Lost Password

Register