Terminal płatniczy – odkryj zalety płynące z umożliwienia płacenia kartą lub telefonem

Z roku na rok rośnie w Polsce popularność transakcji bezgotówkowych. Klienci przyzwyczajają się do wygody płacenia “plastikiem”, a przedsiębiorcy w odpowiedzi na zapotrzebowanie coraz częscie decydują się na zakup i instalację terminala płatniczego. Płatności bezgotówkowe to jednak nie tylko wygoda, ale przede wszystkim bezpieczeństwo transakcji.

Rosnąca popularność terminali płatniczych jest widoczna wszędzie. Bezgotówkowo zapłacimy już nie tylko za zakupy w sklepie, ale również podczas załatwiania sprawy w urzędzie czy opłacając mandat.

Jak działa terminal płatniczy?

Pierwsze terminale odczytywały dane z kart płatniczych wyłącznie ze znajdującego się na nich paska magnetycznego. Obecnie wyposażone są w czytnik zbliżeniowy oraz klawiaturę do wpisania PIN-u. W celu dokonania płatności należy włożyć kartę do terminala lub tylko ją zbliżyć do jego ekranu. Jeżeli kwota transakcji przekracza 100zł, należy w następnym kroku wpisać numer PIN.Wtedy właśnie terminal łączy się z bankiem klienta za pośrednictwem centrum autoryzacyjnego i jeżeli na koncie znajduję się odpowiednia kwota akceptuje transakcję oraz drukuje potwierdzenie.

Jak można płacić bezgotówkowo?

Obecnie mamy kilka różnych możliwości dokonania płatności bezgotówkowej. Pierwsza i zarazem najbardziej popularna to płatność kartą. Kartę zazwyczaj każdy posiada w swoim portfelu i używa jej każdego dnia. Ale są także inne możliwości dokonania bez użycia gotówki, m.in.: BLIK, płatność zegarkiem czy telefonem przy użyciu aplikacji, np. Apple Pay, Google Pay.

Niezależnie jednak od tego czym płacimy, w sklepie musi znajdować się terminal płatniczy, czyli urządzenie pełniące funkcję pośrednika w transakcji.

Zalety posiadania terminala

Posiadanie terminala płatniczego w swojej firmie niesie ze sobą wiele korzyści, m.in.:

– większe bezpieczeństwo transakcji – kasjer nie musi przechowywać całego utargu w kasie, a klient nosić ze sobą gotówki. Podczas płatności pieniądze trafiają bezpośrednio na konto firmy, przez co zminimalizowane jest ryzyko kradzieży. Dodatkowo również nie ma obawy przed przyjęciem fałszywego banknotu lub pomyłką przy wydawaniu reszty;

– większe obroty – z socjologicznego punktu widzenia klient wydaje więcej płacąc kartą niż gotówką, ponieważ nie odczuwa fizycznej straty pieniędzy. Nie obawia się również, że przy kasie zabraknie mu pieniędzy, dlatego zazwyczaj robi większe zakupy;

– szybsza i łatwiejsza obsługa klientów – płatności zbliżeniowe są bardzo szybkie, co sprawia, że w sklepie nie tworzy się kolejka. Nie ma też problemu z rozmienianiem pieniędzy i wydawaniem reszty, więc sama obsługa przy kasie jest dużo wygodniejsza;

– większy prestiż – posiadanie terminala płatniczego sprawia, że firma jest postrzegana jako nowoczesna i przyjazna klientowi;

– oferowanie dodatkowych usług dla klientów – dzięki terminalowi możemy np. drukować i sprzedawać karty doładowujące pre-paid czy wypłacać pieniądze z konta dzięki usłudze cash back;

Podsumowując korzyści płynące z posiadania przez sklep terminala płatniczego nie można się dziwić, że zarówno przedsiębiorcy jak i klienci coraz chętniej korzystają z możliwości jakie dają płatności bezgotówkowe.

Przedsiębiorca, który chciałby wprowadzić w swojej firmie możliwość dokonywania płatności bezgotówkowych powinien znaleźć odpowiedniego dostawcę terminala, który dostosuję swoją ofertę do jego aktualnych potrzeb. W tym celu można skorzystać z serwisu pep.pl, gdzie znajdują się szczegółowe informacje oraz różne oferty w zakresie terminali płatniczych.

1 komentarz

  • Patryk Reply

    31 marca 2021 at 15:08

    A to trzeba jeszcze kogoś przekonywać o zasadności posiadania terminala w sklepie? Przecież to nie podlega dyskusji.

Skomentuj Patryk Anuluj pisanie odpowiedzi

Login

Welcome! Login in to your account

Remember me Lost your password?

Don't have account. Register

Lost Password

Register