Zarabiaj na live streamingu – co daje własna platforma pay per view?

Jesteś internetowym Twórcą – blogerem, vlogerem, gamerem, a może prowadzisz firmę w branży rozrywkowej? Organizujesz własne eventy – wykłady, kursy, szkolenia, konferencje? Zastanawiasz się jak czerpać z nich możliwie jak największe zyski? Przenieś je do Internetu i sprzedawaj każdemu zainteresowanemu użytkownikowi. Jak to zrobić? Zbuduj platformę do live streamingu wideo w systemie pay per view.

Lokalizacja i termin – wróg nr 1

Każdy kto ma za sobą organizację jakiegokolwiek eventu dedykowanego odbiorcom z całego kraju wie, że jednym z największych ograniczeń jest zawsze lokalizacja i termin. Oczywiście ten sam event można przeprowadzić parę razy w kilku miejscach w Polsce, po to by dotrzeć do odbiorców w różnych regionach naszego kraju. Niemniej choćbyśmy się nie wiem jak mocno starali, zawsze tracimy jakąś część potencjalnych uczestników, którym różnego rodzaju ograniczenia nie pozwalają na to by stawić się na nim osobiście. W przypadku dużych, kilkudniowych eventów, które zwykle mają tylko jedną odsłonę rocznie, problem ten może faktycznie odbić się na rentowności całego przedsięwzięcia. Nawet najbardziej prestiżowe konferencje branżowe, cieszące się zawsze popularnością, mogłyby skupić dużo większe zainteresowanie, gdyby nie ograniczenie czasu i miejsca. Zawsze bowiem pozostaje jakaś grupa osób chętnych, którym po prostu dany termin nie pasuje.

Być wszędzie

Jest na to rozwiązanie. Live streaming to technologia, która umożliwia transmisję sygnału wideo na żywo do dowolnego odbiorcy końcowego, który ma dostęp do komputera, tabletu czy telefonu z Internetem. Dzięki streamingowi eventu w sieci możemy całkowicie pozbyć się ograniczeń związanych z lokalizacją. Budując platformę do live streamingu dedykowaną pod konkretne wydarzenie możemy udostępniać sygnał wideo odpłatnie poprzez system obsługujący płatności internetowe.

O dowolnej porze

Pierwszy problem mamy więc z głowy, pozostaje jeszcze tylko kwestia czasu. Nie wszystkim bowiem mogą pasować godziny emisji sygnału wideo. Często, w przypadku eventów branżowych, są to wydarzenia odbywające się w godzinach pracy. Trudno wyobrazić sobie by potencjalny widz efektywnie pracował, a przy tym kątem oka oglądał kilkugodzinną transmisję z interesującej go konferencji. Na to również jest sposób. Platforma live streamingu może być także platformą VOD, na której będzie można (także po emisji) zakupić archiwalne materiały i obejrzeć je o dogodnej dla siebie porze.

Gdzie szukać rozwiązań?

I tak dochodzimy do miejsca, w którym okazuje się, że nie ma tak naprawdę większych ograniczeń technicznych, które blokowałyby nam efektywną monetyzację naszego eventu w Internecie. Tak obszerne możliwości, a przy tym pewność i stabilność transmisji, zapewniają jednak tylko autorskie rozwiązania. Wybierając firmę, której powierzymy organizację live streamingu z naszego eventu powinniśmy skupić się na tych, które oferują swoim klientom budowę dedykowanych platform do live streamingu. Zwykle są to firmy obsługujące zarówno małe jak i duże eventy, posiadające własne rozwiązania technologiczne umożliwiające im budowanie dedykowanych platform video pay per view.

O czym warto pamiętać?

Funkcjonalności platformy do live streamingu powinny odpowiadać aktualnym potrzebom odbiorców, jak i w szczególności potencjalnym zagrożeniom.

Serwery CDN – największa popularność to także największe obciążenia serwerów. Dobrze dopasowana oferta powinna być w tym zakresie elastyczna. Co jeśli nagle naszą transmisję zdecyduje się oglądać kilka tysięcy widzów więcej. Musimy być przygotowani na taki wariant. Nie warto na tym elemencie oszczędzać.

Obsługa płatności – jeśli istnieją realne podejrzenia, że nasza transmisja może interesować odbiorców spoza naszego kraju, to warto wybrać rozwiązania obsługujące płatności w kilku, a nawet kilkunastu najpopularniejszych walutach.

Pakiety subskrypcji – dziś klient lubi wybór, nie każdy widz może mieć potrzebę obejrzenia całości materiału, przy wykorzystaniu wszystkich funkcji system. Elastyczne pakiety subskrypcji pozwalają nam jeszcze lepiej dostosować ofertę cenową do potrzeb i możliwości naszych odbiorców. To przydatna funkcja, którą docenimy szybciej niż nam się wydaje.

Ochrona przed kradzieżą – transmisje live cały czas zyskują na popularności. Niestety wraz z popularnością przychodzą nowe zagrożenia, z którymi trzeba się mierzyć. Dziś na porządku dziennym jest kradzież sygnału wideo z komercyjnych transmisji online i udostępnianie go bezpłatnie, czy też ataki hakerskie mające na celu zablokowanie transmisji. Warto szukać tych usługodawców, którzy maja wypracowane rozwiązania pozwalające na efektywną walkę z hakerami.

Niezależnie od tego czy jesteś firmą, czy indywidualnym twórcą internetowym, planujesz duży event ogólnopolski, czy raczej mniejsze lokalne wydarzenie, zastanawiając się nad tym jak możesz zwiększyć zysk z jego organizacji, warto zastanowić się nad live streamingiem i budową własnej platformy video, zwłaszcza jeśli planujesz kolejne odsłony swoich wydarzeń w przyszłości.

Autor: StreamOnline

0 komentarzy

Napisz komentarz

Login

Welcome! Login in to your account

Remember me Lost your password?

Don't have account. Register

Lost Password

Register