Jak jedzą Polacy?

Wybieramy tradycyjnego schabowego czy fast fooda? Stawiamy na jakość czy na cenę? Sami szukamy kulinarnych inspiracji czy wolimy podpowiedzi naszych znajomych? O tym, jak jedzą Polacy można przeczytać w raporcie „Polska na talerzu 2015”.  Przekonajmy się zatem, jakimi smakoszami jesteśmy.

SPOŁECZNY PRESTIŻ

Jak się okazuje, aż 15% naszych rodaków regularnie jada posiłki poza domem, zaś ponad 20% robi to do 3 razy w miesiącu. Wielu z nas uważa, że stołowanie się w restauracjach to kwestia prestiżu i awansu społecznego. Dlatego wszelkie uroczystości – komunie, śluby, chrzciny organizujemy w lokalach, a nie w domach. Chcemy pokazać się rodzinie i znajomym z jak najlepszej strony.

Trend celebrowania posiłku na mieście upowszechnił się wśród młodych Polaków. Mieszkańcy dużych miast, których życie przebiega od pracy do domu, nie mają na nic czasu. Tylko w knajpce, przy posiłku znajdują kilka minut, by porozmawiać ze znajomymi. Dodatkowo „młodzi” są skłonni, żeby głębiej sięgnąć do kieszeni i więcej zapłacić za upatrzone danie. Średnio wydajemy 23 zł za potrawę dla jednej osoby.

KULTURA GASTRONOMICZNA?

Nie da się jednak ukryć, że kultura gastronomiczna w Polsce cały czas się rozwija. Zamiast ciężkostrawnych dań, na lunch wolimy wybrać sandwicza z SUBWAY®. Rozsmakowaliśmy się w zupach i lekkich sałatkach, coraz odważniej kosztujemy przysmaków z odległych krajów np. swoich wielbicieli zyskuje falafel. Wszystko szybko, smacznie i, co najistotniejsze, świeżo.

Na co zwracamy uwagę przy wyborze restauracji? Przede wszystkim na jakość serwowanego jedzenia. Kolejne kryteria to cena i lokalizacja. Często kierujemy się również opiniami naszych znajomych oraz członków rodziny, którzy już w danym miejscu mieli okazję jeść. Zdarza się, że idąc do nowego miejsca, szukamy informacji na jego temat w Internecie. W wielu dużych miastach działają kulinarni recenzenci, którzy chętnie dzielą się swoimi opiniami o danym lokalu.
Wówczas to właśnie na ich zdaniu polegamy.

NASZ CONSUMER EXPERIENCE

Gdy już jesteśmy na miejscu, ważną rolę zaczyna odgrywać tzw. czynnik ludzki, czyli relacja z osobą, z którą mamy bezpośredni kontakt. Otrzymanie niesatysfakcjonującego produktu i zła obsługa negatywnie wpływają na consumer experience. Oznacza to, że w przyszłości ponownie raczej nie skorzystamy z danej oferty. Rzadko lokalowi dajemy „drugą szansę”. Lubimy zjeść smacznie, w miłej atmosferze z ludźmi, na których nam zależy – to wszystko składa się na nasz odbiór konkretnego lokalu.

0 komentarzy

Napisz komentarz

Login

Welcome! Login in to your account

Remember me Lost your password?

Don't have account. Register

Lost Password

Register