Jak promować firmę z Elbląga na Facebooku?

Facebook jest i jeszcze długo będzie najskuteczniejszym sposobem na rozpromowanie swojej działalności gospodarczej. Facebook powszechnie uważany za “króla”mediów społecznościowych daje sporo możliwości reklamowych ale aby dobrze zrozumieć istotę facebooka spójrzmy na czym polega profesjonalne korzystanie z tego narzędzia.

Wielu lokalnych przedsiębiorców już zdążyło się zorientować, że bardziej efektowna, tańsza niż tradycyjna i skuteczniejsza jest reklama na portalach społecznościowych, w tym głównie na facebooku. Przedsiębiorcy coraz mniej chętnie sięgają po reklamy w mediach tradycyjnych (radio, prasa lokalna, portale internetowe) przenosząc swoje budżety właśnie do facebooka.

Jak jednak skutecznie promować się w tym portalu społecznościowym, jeśli prowadzimy lokalny biznes?

Otóż facebook ma wiele przydatnych narzędzi, które pozwolą nam na takie skuteczne działania promocyjne.

– Przede wszystkim trzeba zacząć od zgromadzenia wokół firmy społeczności, czyli okolicznych mieszkańców, odbiorców produktów czy usług danej firmy – wyjaśnia Janusz Pietruszyński, właściciel firmy Koncept Kosulting zajmującej się marketingiem w social media. – Musimy zacząć gromadzić naszych potencjalnych klientów. Budować naszą społeczność. Pokazać, że nasza firma jest lokalnie zaangażowana. To ważne.

Ważne są opinie

Warto zachęcać klientów do tego, aby zostawiali swoje opinie na naszym profilu na facebooku dotyczących firmy, produktów czy usług. Nic tak nie przekonuje do zakupów produktów czy usług jak właśnie pozytywne opinie napisane przez „rzeczywistych” klientów.

Jak zachęcić klientów do pozostawiania opinii? Chociażby oferując im niewielki rabat za taki wpis. Co jednak jeśli pojawią się negatywne zdania? Nie ma co się tym zniechęcać, tylko w takim wypadku postarać się wyjaśnić zaistniałą sytuację od razu oraz – jeśli nastąpiła z naszej winy, oczywiście przeprosić i zaoferować niewielką rekompensatę. Inni, widząc tak otwarte podejście firmy do problemu, nie zniechęcą się do zakupów przez jedną czy dwie negatywne opinie, które przeczytali.

Chwal się, promuj, zachęcaj

Facebook to też świetne miejsce do promocji i reklamy produktów czy usług. Należy więc pokazywać zdjęciowo co oferujemy, nie zaniedbując oczywiście odpowiednio skonstruowanych tekstów promujących naszą ofertę. Ludzie kupują oczami, więc na swojej stronie na facebooku należy zamieszczać zdjęcia produktów czy oferowanych usług. Tu można a nawet należy się chwalić, podkreślając swoje kompetencje, uzyskane certyfikaty, nagrody czy podkreślając unikatowość naszej oferty. Jeśli Twoja działalność na to pozwala kręć filmiki tzw. „live`y”. Masz sporo klientów w firmie – zrób zdjęcie. Dostałeś nowy produkt – pochwal się nim. Nie zapominaj o odpowiednim, przekonującym opisie. Samo zdjęcie czasami niewiele mówi.

Jeżeli prowadzisz działalność usługową – przygotuj wydarzenia na facebooku – np. „Poranna kawa w firmie….za darmo” lub „Wtorkowe zniżki dla….”

– Nie należy zapominać o informacji, że warunkiem skorzystania z oferty jest zaznaczenie opcji „wezmę udział” w tym wydarzeniu. Duża część znajomych uczestnika zobaczy w swoim news feedzie, że interesuje się on danym wydarzeniem i może również dołączy. Dużo większej liczbie osób wyświetlane są bowiem aktywności związane z wydarzeniem, niż np. z fanpagem czy pojedynczym postem – dodaje Janusz Pietruszyński.

Buduj lokalną społeczność wokół marki

Prowadząc swoją stronę na facebooku i działając w danym mieście czy regionie, udostępniaj również informacje ze swojego terenu. Ludzie są z reguły lokalnymi patriotami i lubią oglądać zdjęcia ze swojego miasta czy fotki już archiwalne lub wiedzieć o ważnych wydarzeniach. Niech się o tym dowiadują z Twojej strony. Jeśli masz taką możliwość również zamieszczaj komentarze, jako firma, pod postami stron miejskich czy mediów lokalnych na facebooku. Ludzie lubią czytać komentarze innych osób i z pewnością również tak możesz zainteresować innych swoją firmą – jeśli masz oczywiście coś ciekawego do powiedzenia (napisania) w danym temacie.

Reklama skuteczna i dobrze dopasowana

Nie powinno się również obawiać płatnych promocji jakie oferuje Facebook. Zwłaszcza, że to My sami określamy wydatkowany budżet i konkretny zasięg reklamy. Dzięki płatnym postom dotrzemy do większego grona użytkowników facebooka w najbliższej okolicy a więc również do naszych klientów. Trzeba jednak pamiętać, aby kampanię reklamową naszej firmy dobrze sprofilować i przygotować ciekawe zdjęcie oraz chwytliwe treści.

– Reklama na facebooku, za ułamek kwoty jaką musiałbyś wydać na reklamę tradycyjną w mediach, pozwoli dotrzeć do konkretnie określonych odbiorców produktów czy usług. Jednocześnie jest to działanie mierzalne i policzalne jeśli chodzi o efekt – mówi Janusz Pietruszyński. – Każde działanie reklamowe należy dokładnie analizować wykorzystując do tego narzędzia, jakie daje nam facebook.

Bądź kreatywny na facebooku

Z innych ciekawych zabiegów, na jakie pozwala działalność na Facebooku to zachęcenie naszych „fanów” do udostępniania postów firmy, meldowanie się w naszej firmie czy zachęta do komentarzy – to wszystko zwiększy zasięgi naszych informacji.

Nie bez znaczenia są również różnego rodzaju konkursy i zabawy, które angażują „fanów” firmy. Pamiętaj, że zgodnie z regulaminem Facebooka, warunkiem uczestnictwa nie może być udostępnienie posta, polubienie fanpage’a ani oznaczanie znajomych. Możesz jednak o to zwyczajnie poprosić.

Opowiadaj ciekawe historie

Twoja historia na facebooku – ludzie lubią czytać o ciekawych wydarzeniach. Jeśli w Twojej działalności zdarzyło się coś ciekawego, zabawnego, nadzwyczajnego, wzruszającego – podziel się tym z osobami, które lubią Twoją stronę. Pokaż im ludzką twarz Twojego biznesu. Zachęć do pomagania innym, wesprzyj z nimi jakiś szczytny cel charytatywny. To naprawdę w social media działa.

Przede wszystkim w swoich działaniach na facebooku firma musi być pomysłowa, atrakcyjna dla odbiorców, niestandardowa, czymś odróżniająca się od konkurencji. Potrzeba na to wszystko czasu i odpowiedniego planu, jednak efekty mogą być zdumiewające – zwłaszcza zważywszy na niewielki budżet, który musimy na takie działania na facebooku przeznaczyć.

1 komentarz

  • Michał Reply

    19 stycznia 2020 at 21:02

    Facebook ma moc. Teraz coraz więcej firm się do nas zgłasza w kwestii reklam internetowych. Nawet stoisko w Nadarzynie będziemy mieć na remadaysach w lutym aby nowych klientów przyciągnąć. Jest zapotrzebowanie na usługi internetowe to trzeba korzystać

Skomentuj Michał Anuluj pisanie odpowiedzi

Login

Welcome! Login in to your account

Remember me Lost your password?

Don't have account. Register

Lost Password

Register