Jakie są sposoby pozycjonowania firmy na rynku lokalnym?

Pozycjonowanie stron WWW pozwala skutecznie dotrzeć do określonej grupy odbiorców zainteresowanych ofertą konkretnej firmy. To również szansa na to, by znaleźć się wysoko w wynikach wyszukiwarki Google, co przekłada się zwykle na większą sprzedaż proponowanych produktów. Potencjalni odbiorcy częściej wówczas wchodzą na stronę pozycjonowanej strony firmy i wielu z nich składa zamówienie. Inaczej jest w przypadku pozycjonowania lokalnego, które powinno być bardziej specyficzne, by oferta mogła przyciągnąć odbiorców pochodzących z określonego regionu lub miasta. Jak więc efektywnie pozycjonować swój biznes lokalnie w Elblągu? 

Na czym polega pozycjonowanie lokalne?

Pozycjonowanie lokalne w Adcube. w ogólnym zarysie przypomina tradycyjne pozycjonowanie. Również olbrzymie znaczenie ma dobór słów kluczowych, dodawanie wpisów na stronach, które podniosą Page Rank strony, a także skąd będzie można uzyskać wartościowe linki przychodzące do własnej witryny. Jednak w odróżnieniu od typowego SEO, pozycjonowanie regionalne wiąże się z odpowiednim doborem słów kluczowych. Przykładowo zamiast zamieszczać na swojej firmowej stronie treści bogatych w pojedyncze słowa typu “fryzjer”, “kwiaciarnia” w zależności od branży, warto zawsze dodawać do nich miasto. Prawidłowe słowo kluczowe, które ma przyciągnąć uwagę lokalnego odbiorcy powinno więc wyglądać tak: “fryzjer Elbląg” albo “kwiaciarnia Olsztyn”.

Internauci, którzy chcą skorzystać z usługi w swoim mieście, nie będą zainteresowani ogólnymi wynikami w wyszukiwarce, na przykład na frazę “fryzjer”. Co prawda coraz częściej Google dopasowuje wyniki do lokalizacji, w jakiej znajduje się użytkownik, jednak są to przeważnie losowo podane wyszukania. Wpisując więc tylko samą usługę i nie podając konkretnego miasta, otrzyma się wyniki, które mogą dotyczyć usług z całego kraju. Natomiast po wpisaniu w pasek wyszukiwania słowa kluczowego wraz z miastem lub regionem, uzyska się dostęp do precyzyjnie dobranej listy firm świadczących swoje usługi na takim obszarze. 

Czym jest pozycjonowanie Google Maps i jakie daje efekty?

Pozycjonowanie Google Maps bardzo przydaje się wtedy, gdy firma dąży do tego, by stać się rozpoznawalną marką na rynku lokalnym, na przykład w Elblągu. Google Maps ma realny wpływ na to, jak wyświetlają się wyniki wyszukiwania. O pozycji mapy w Google decyduje odległość, w jakiej firma znajduje się od internauty zainteresowanego usługami firmy w Elblągu, a także dobór słów kluczowych i treść, która powinna jak najprecyzyjniej nawiązywać do fraz, pod jakie firma się pozycjonuje. Słowa kluczowe należy dobierać nie tylko do rodzaju prowadzonej działalności, ale również mieć na względzie ich popularność w zapytaniach wyszukiwarki, uwzględniając województwo Warmińsko-Mazurskie. Pozycjonując się na często wyszukiwane lokalne frazy, można liczyć na to, że więcej klientów odwiedzi sklep stacjonarny w Elblągu. 

Mapy Google dają dobre efekty pod względem pozycjonowania, zwłaszcza, jeśli połączy się je z dodatkowymi udogodnieniami, jakie proponuje wyszukiwarka. Warto oprócz geolokalizacji zadbać też o dokładne zaprezentowanie swojej oferty. Wciąż wielu internautów dowiaduje się o istnieniu firmy za pośrednictwem Google, w tym właśnie poprzez treści zawarte w mapach wyszukiwarki. Im lepiej uda się je opisać, tym większa szansa, że na stronę sklepu, bądź do punktu stacjonarnego będą trafiać nie potencjalni klienci, ale ci, którzy są faktycznie zainteresowani skorzystaniem z oferty.  

Jak promować lokalny biznes w Google Moja Firma?

Lokalny biznes powinien być rozpoznawalny w sieci głównie na terenie miasta Elbląg lub regionu Warmia i Mazury. By zawęzić grono internautów do tych, którzy mieszkają właśnie na tym obszarze, warto skorzystać z Google Moja Firma. Jest to rodzaj wizytówki, którą dodaje się do utworzonej Mapy Google. By lokalna firma z Elbląga mogła przyciągnąć uwagę potencjalnych mieszkańców tego miasta, konieczne jest precyzyjne określenie danych adresowych. Należy więc podać zarówno adres, numer telefonu, godziny, w jakich punkt jest czynny w ciągu tygodnia, a także adres oficjalnej, firmowej strony. Jeśli przedsiębiorca nie ma jeszcze swojej strony firmowej, w dalszym ciągu może założyć taką wizytówkę i być widocznym w sieci dla swojego grona odbiorców.

Treści znajdujące się w wizytówce mają realny wpływ na jej indeksację w wynikach wyszukiwania. Dotyczy to nie tylko danych teleadresowych, ale również opinii. Warto precyzyjnie opisać wykonaną usługę, uwzględniając SEO. Zatem w opisie powinny znaleźć się frazy kluczowe z lokalizacją, w jakiej zostały zrealizowane, na przykład Warmia. Opis powinien również zawierać informacje o samej usłudze. Dla Google liczą się również opinie samych klientów, dlatego też po każdej realizacji projektu opłaca się zachęcać odbiorców do oceniania usług, z których skorzystali. Inną wymierną korzyścią jest budowanie marki w sieci – im więcej pojawia się opinii, tym klienci są bardziej skłonni do tego, by skorzystać z oferty.

Nie należy też zapominać o linkach i multimediach, które nie tylko pomagają w pozycjonowaniu, ale również pozwalają dokładniej opisać swoją ofertę. W ten sposób może stać się bardziej dostępna dla potencjalnego odbiorcy. Zarówno linki, jak i zdjęcia mają wpływ na to, jaką pozycję wizytówka Google zajmuje w wyszukiwarce. Najlepiej dodawać je regularnie, gdyż aktywność w tym aspekcie także wpływa na pozycję w wyszukiwarce.

0 komentarzy

Napisz komentarz

Login

Welcome! Login in to your account

Remember me Lost your password?

Don't have account. Register

Lost Password

Register