Kto to nadzoruje? Awaria w budynku przy ul. Łączności – woda lała się na ulicę
Poważna awaria i woda lejąca się oknami budynku przy ul. Łączności. Z tego co się orientuje, budynek kupiło nasze Miasto. Teraz zaś pytanie – kto to nadzoruje, jak woda leje się przez okna i nikt nie reaguje – napisał do nas jeden z mieszkańców Elbląga.
Jak się okazuje, wyciek wody z budynku zauważyli również inni elblążanie. Na jednej z facebookowych grup dyskusyjnych pojawiło się zdjęcie i opis sytuacji.
„Popołudniowa awaria dzisiaj. Ciekawe jak było w środku? Ul. Łączności i była siedziba PZU. Budynek nieużywany. Woda lała się na zewnątrz wszelkimi dostępnymi dziurami. Na pierwszym piętrze prawdopodobnie strzelił kaloryfer i parująca woda spływała po ścianie na chodnik”.
Zdjęcie zamieszczone na facebooku pokazujące potężne zacieki.
Dwa budynki przy ul. Trybunalskiej i Łączności władze Elbląga zakupiły od PZU.
Urząd Miejski w Elblągu kupił budynek po PZU aby zagospodarować go na potrzeby lokalnej administracji. Tymczasem mijają miesiące i nic się nie dzieje. W tej sprawie zapytanie złożyła radna Maria Kosecka.
– Równo dziewięć miesięcy mija od złożenia przeze mnie wniosku o przedstawienie informacji dotyczących stanu prac adaptacyjnych budynku zakupionego przez miasto od PZU. Prosiłam wówczas o przedstawienie informacji o efektach przeprowadzonego audytu stanu faktycznego, zakresu przewidzianych prac modernizacyjnych, wynikających z tego kosztach, a także zakresie reorganizacji lokalizacji departamentów organizacyjnych Urzędu Miasta w oparciu o pozyskane pomieszczenia. W otrzymanej odpowiedzi poinformowano, że została zawarta umowa na opracowanie dokumentacji projektowo-kosztorysowej z terminem jej dostarczenia w kwietniu br. Ponieważ wniosek mój obejmował również zapytanie dotyczące ilości miejsc parkingowych uzyskałam informację o planowanym zleceniu prac projektowych rozbudowy parkingu – mówiła w listopadzie ubiegłego roku radna Maria Kosecka.
W chwili obecnej budynek stoi pusty, nie widać śladów jakiejkolwiek działalności, ulega naturalnej erozji.
– Jest to kolejny zakup nieruchomości przez nasze miasto i pozostawiony sam sobie – mówiła radna i zadała prezydentowi Elbląga szereg pytań: Czy otrzymaliśmy dokumentację projektowo-kosztorysową? Jaką wartość nakładów modernizacyjnych wyliczył projektant w opracowanym kosztorysie? Czy opracowany został harmonogram prac? Jaki jest planowany termin rozpoczęcia prac budowlanych? Czy zlecono wykonanie prac projektowych parkingu i jak jest planowana docelowa ilość miejsc parkingowych dla pracowników, a jaka dla petentów?
Poniżej odpowiedź prezydenta miasta.
Przypomnijmy, że PZU (poprzedni właściciel obiektu) nie mogło znaleźć chętnych nabywców na opuszczone budynki przy ul. Łączności i Trybunalskiej. Jednym z powodów jest brak miejsc parkingowych przy tych obiektach. Radni zdecydowali, że budynki od ubezpieczyciela kupi miasto.
Do budynku narożnego przeniosą się te departamenty Ratusza, które obecnie są rozsiane po różnych częściach miasta. Natomiast dotychczasowe lokalizacje departamentów będą przez miasto sprzedawane bądź wynajmowane.
Pozostaje jednak problem parkingów przy tych budynkach, których po prostu tam nie ma. Zwróciła na to uwagę radna Maria Kosecka.
– Przeprowadziłam wizję lokalną i rozmawiałam z mieszkańcami, którzy pozytywnie odbierają inicjatywę zakupu. Jednak co z miejscami parkingowymi przy tych obiektach? Trzeba zaznaczyć, że obecny parking przy Urzędzie Miejskim jest głównie wykorzystywany przez petentów i już teraz jest tam problem z parkowaniem. Brakuje miejsc i jest w złym stanie – mówiła radna Kosecka.
Prezydent Witold Wróblewski przyznaje, że jest to spory problem dla nowej, miejskiej inwestycji. Włodarz ma nadzieję, że petenci będą również korzystali z parkingu przy budynku Sądu Okręgowego w Elblągu. Miasto będzie też szukało możliwości stworzenia nowych miejsc parkingowych w sąsiedztwie zakupionych obiektów.
Jako pierwszy do nowej lokalizacji ma się przenieść Departament Świadczeń Rodzinnych z ulicy Jaśminowej, który obecnie zajmuje się programem Rodzina 500+.
0 komentarzy