Miasto kupiło ten budynek, tylko po co? Teraz chcą go sprzedać
Urząd Miejski w Elblągu kupił budynek po PZU, aby zagospodarować go na potrzeby lokalnej administracji. Miał być przeprowadzony remont i wielkie otwarcie. Tymczasem przez lata obiekt stał nieużywany i niszczał. Teraz władze Elbląga postanowiły go…sprzedać.
Przypomnijmy, że PZU (poprzedni właściciel obiektu) nie mogło znaleźć chętnych nabywców na opuszczone budynki przy ul. Łączności i Trybunalskiej. Jednym z powodów był brak miejsc parkingowych przy tych obiektach. Radni miejscy zdecydowali, że budynki od ubezpieczyciela kupi miasto.
Do budynku narożnego miały przenieść się te departamenty Ratusza, które obecnie są rozsiane po różnych częściach miasta. Natomiast dotychczasowe lokalizacje departamentów będą przez miasto sprzedawane bądź wynajmowane.
Kupili i nie z tym nie robili
O sens zakupu tego budynku i jego remonty pytała wielokrotnie w poprzedniej kadencji radna Maria Kosecka.
– Prosiłam o przedstawienie informacji o efektach przeprowadzonego audytu stanu faktycznego, zakresu przewidzianych prac modernizacyjnych, wynikających z tego kosztach, a także zakresie reorganizacji lokalizacji departamentów organizacyjnych Urzędu Miasta w oparciu o pozyskane pomieszczenia. W otrzymanej odpowiedzi poinformowano, że została zawarta umowa na opracowanie dokumentacji projektowo-kosztorysowej z terminem jej dostarczenia w kwietniu br. Ponieważ wniosek mój obejmował również zapytanie dotyczące ilości miejsc parkingowych uzyskałam informację o planowanym zleceniu prac projektowych rozbudowy parkingu – mówiła radna Maria Kosecka.
Budynek nada stoi pusty, nie widać śladów jakiejkolwiek działalności, ulega naturalnej erozji.
– Jest to kolejny zakup nieruchomości przez nasze miasto i pozostawiony sam sobie – mówiła radna i zadawała prezydentowi Elbląga szereg pytań: Czy otrzymaliśmy dokumentację projektowo-kosztorysową? Jaką wartość nakładów modernizacyjnych wyliczył projektant w opracowanym kosztorysie? Czy opracowany został harmonogram prac? Jaki jest planowany termin rozpoczęcia prac budowlanych? Czy zlecono wykonanie prac projektowych parkingu i jak jest planowana docelowa ilość miejsc parkingowych dla pracowników, a jaka dla petentów?
Tymczasem, jak informuje portel.pl, władze miasta chcą teraz…sprzedać ten budynek.
– Z uwagi na brak środków własnych oraz możliwości ich pozyskania na przeprowadzenie remontów budynków zapadła decyzja o sprzedaży – odpowiada na pytania redakcji portel.pl Joanna Urbaniak, rzecznik prasowy prezydenta Elbląga. I przypomina, że w 2017 roku na przetarg dotyczący remontu Trybunalskiej 7 (m.in. przebudowę pomieszczeń piwnicy parteru i pierwszego piętra, budowę windy towarowej i osobowej, przebudowę klatek schodowych i dostosowanie obiektu do potrzeb osób niepełnosprawnych) wpłynęły dwie oferty na kwoty 3,8 mln zł i 3,9 mln zł. – Znacznie przekraczały nasze możliwości finansowe – dodaje. Szacunki urzędników wynosiły wówczas prawie 2,2 mln zł.
0 komentarzy