Na czym polega audyt strony internetowej?
Kwestie te poruszyliśmy w rozmowie z naszym specjalnym gościem – do progów redakcji zawitał dziś Marek Masalski, doświadczony freelancer z Białegostoku, który od lat zajmuje się pozycjonowaniem stron internetowych. W niniejszym artykule dzielimy się z Państwem najciekawszymi momentami naszego spotkania, które z przyjemnością przedstawiamy w zapisanej formie. Miłej lektury!
-
Czym jest audyt?
Zanim zajmiemy się szczegółami związanymi z przeprowadzeniem audytu strony internetowej, przyjrzyjmy się definicji tego typu usługi.
Kwestię tę bardzo przejrzyście przedstawił nam nasz gość, Marek Masalski:
-
Mówią krótko, audyt to ocena strony internetowej. Bardzo ważne, aby była ona niezależna, to jest przeprowadzona przez firmę, która bez ogródek wykaże właścicielowi witryny ewentualne błędy i braki. Nie zaleca się, aby audyt wykonywał podmiot będący twórcą strony lub zajmujący się jej pozycjonowaniem. Po zakończeniu audytu tworzony jest raport, który powinien przedstawić zalety oraz wady witryny, a także pomysły na rozwiązanie problemów. Wszystko to pozwala na bardzo skuteczne i szybkie wyeliminowanie błędów, a tym samym wzniesienie funkcjonalności i widoczności strony na wyższy poziom.
-
Kiedy warto wykonać audyt
Jak zauważyliśmy, wielu przedsiębiorców posiadających swoje strony internetowe nie jest chętnych do wykonania audytu, uważając tego typu przedsięwzięcie za niepotrzebny wydatek. Po czym właściciel witryny może więc rozpoznać, że powinien skorzystać z tego typu usługi?
Marek Masalski odpowiedział:
-
Najczęściej audyt wykonuje się w dwóch przypadkach – po pierwsze na początku istnienia witryny, a po drugie w momencie, gdy zaczyna ona sprawiać problemy. Pozycjonowanie stron także niejednokrotnie wymaga przeprowadzenie audytu na pewnym etapie prac. Jest to związane z błędami, które występują w wielu witrynach, i które uniemożliwiają przeprowadzenie na nich pewnych zabiegów SEO. Uporządkowane, przejrzyste i bezbłędnie zaprojektowane strony internetowe to idealny materiał na pozycjonowanie.
-
Jakie korzyści można odnieść z wykonania audytu
Poprosiliśmy Marka Masalskiego, aby opisał nam korzyści, które towarzyszą audytowi. A nóż przekona to do działania przedsiębiorców wzbraniających się przed skorzystaniem z tego typu usługi?
-
Wszyscy przedsiębiorcy, którzy chcą rozwijać swoje strony internetowe oraz markę w sieci, docenią zalety płynące z przeprowadzenia audytu. Tego typu usługa nie tylko rozwiązuje problemy witryny, lecz również wskazuje potencjalne ścieżki jej rozwoju. Dzięki audytowi można zrozumieć na przykład wymagania oraz potrzeby naszych Klientów, a także poznać sposoby wyjścia im naprzeciw. Poza tym, profesjonalna analiza serwisu pozwala na weryfikację prawidłowości działania strony, a co za tym idzie poprawę jej wadliwych obszarów. Dodatkowo audyt umożliwia zrozumienie własnej pozycji względem konkurencji oraz wytyczenie ścieżki prowadzącej do osiągnięcia wymarzonego poziomu. O tym, jak prawdziwe są moje słowa przekonały się już tysiące firm. Niestety, wielu przedsiębiorców zapomina o tym, jak ważne jest inwestowanie w rozwój własnej działalności – nawet na polach, które nie obiecują bezpośredniego zwrotu zainwestowanego kapitału. Mówiąc krótko – serdecznie polecam audyt wszystkim, którzy posiadają strony internetowe, i zastanawiają się nad jego przeprowadzeniem. Tego typu usługa z pewnością nikomu nie zaszkodzi, a może przynieść wiele niewymiernych korzyści!
Kwestią tą zakończyliśmy dzisiejszą rozmowę z Markiem Masalskim, niemniej jednak chcielibyśmy zapewnić Państwa, iż temat ten ma jeszcze wiele innych odcieni, które z pewnością poruszymy przy okazji następnego spotkania z naszym ekspertem. Po raz kolejny przekonujemy się, jak szeroką branżą jest pozycjonowanie stron internetowych i jak wiele możemy się jeszcze nauczyć na jej temat.
Dziękujemy!
1 komentarz
Semrevo
17 lipca 2019 at 12:48Warto dodać, że audyt jest doskonałym fundamentem o który należy zadbać jeśli chcemy rozpocząć pozycjonowanie strony internetowej. To właśnie na podstawie tej szczegółowej analizy podejmowane są dalsze kroki związane z procesem pozycjonowania. Nie sposób przecenić wartości rzetelnie, szczegółowo i fachowo wykonanego audytu.