Nowa hala tramwajowa i punkt przesiadkowy w obrębie Placu Dworcowego gotowe
Zakończył się kolejny etap realizacji projektu pn. Poprawa zrównoważonej mobilności mieszkańców Elbląga. W ramach niego wybudowana została nowa hala na terenie zajezdni tramwajowej oraz punkt przesiadkowy w obrębie Placu Dworcowego.
Przypomnijmy, że w lutym w ramach tego zadania na tory wyjechały również cztery nowe tramwaje. Piaty natomiast jest w trakcie produkcji. Łączny koszt realizowanych w mieście inwestycji w infrastrukturę tramwajową wynosi około 26 mln zł.
Budowa nowej hali wraz z wyposażeniem kosztowała 7.363.652 zł brutto. Obiekt służy do utrzymania wagonów taboru tramwajowego w pełnej gotowości technicznej i sprawności eksploatacyjnej. W każdej z dwóch naw hali mogą garażować wagony tramwajowe. Dodatkowo w nawie północnej wykonywane są czynności obsługi codziennej, przeglądy okresowe oraz drobne naprawy awaryjne z wykorzystaniem systemu podnośników do wagonów tramwajowych oraz ruchomych pomostów roboczych. Hala wyposażona jest również w automatyczną myjnię oraz pomieszczenia sanitarne dla pracowników.
Na terenie zajezdni tramwajowej wybudowane zostało również nowe torowisko i trakcja tramwajowa. Wartość tych robót wyniosła: 4.363.652 zł brutto.
W ramach zadania doposażono także i poprawiono funkcjonalność punktu przesiadkowego w obrębie Placu Dworcowego. Zakres tego przedsięwzięcia obejmował między innymi: przebudowę dwóch peronów przystankowych tramwajowych przy Al. Grunwaldzkiej, wymianę wiat przystankowych oraz ich doposażenie, montaż 3 biletomatów, nowe tablice informacji pasażerskiej oraz wymianę oświetlenia na Placu Dworcowym na energooszczędne. Wartość tych prac to 1.142.193 zł brutto.
Łączny koszt realizowanych w mieście inwestycji w infrastrukturę tramwajową wynosi około 26 mln zł.
Realizacja projektu pn. Poprawa zrównoważonej mobilności mieszkańców Elbląga współfinansowana jest ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Warmińsko-Mazurskiego na lata 2014-2020.
0 komentarzy