Po naszych publikacjach. Prezydent zapowiada reakcję w sprawie kas na dworcu PKP

Podczas konferencji prasowej prezydent Wróblewski przekazał informację o podjęciu interwencji w warmińsko-mazurskim oddziale Przewozów Regionalnych sp. z o.o. w sprawie  funkcjonowania kas na elbląskim dworcu kolejowym. Na długie kolejki przy kasach skarżą się pasażerowie kupujący bilety.

O tym problemie pisaliśmy kilkukrotnie w ostatnim czasie. Nasi Czytelnicy alarmowali, że kasy funkcjonują w skróconych godzinach, często otwarte jest tylko jedno „okienko”. Za to kolejki tworzą się ogromne.

O problemie z kasami biletowymi na elbląskim Dworcu PKP przeczytasz w tych artykułach:

http://fakty.elblag.pl/kasy-biletowe-pkp-czynne-od-godz-8-00-to-powazne-utrudnienie-dla-pasazerow/

http://fakty.elblag.pl/prowadzenie-sprzedazy-biletow-pkp-w-elblagu-nie-oplaca-sie/

Na te zgłoszenia elblążan zareagował prezydent Witold Wróblewski.

– Docierają do mnie sygnały o zbyt małej liczbie kas na elbląskim dworcu kolejowym. Nie jest to wprawdzie kompetencja samorządu, jednak to jak obsługiwani są pasażerowie na elbląskim dworcu ma wpływ na postrzeganie i wizerunek naszego miasta. Dlatego podjąłem interwencję i wystąpiłem do Przewozów Regionalnych o postawienie biletomatów i dodatkową obsługę kasową. Temat ten podejmę również na spotkaniu w samorządzie województwa, które jest organizatorem transportu publicznego w naszym regionie – mówił prezydent Witold Wróblewski

Poniżej argumentacja prezydenta Elbląga przywołana w piśmie przekazanym do Przewozów Regionalnych Sp. z o.o. Oddział Warmińsko-Mazurski z siedzibą w Olsztynie:

Mając na uwadze rozpoczynający się sezon wakacyjny i przewidywalne zwiększenie zainteresowania przejazdami kolejowymi oraz analizując otrzymywane sygnały od mieszkańców w sprawie zamkniętych kas biletowych na elbląskim dworcu, zwracam się z wnioskiem o uruchomienie punktów kasowych Przewozów Regionalnych sp. z o.o. oraz rozpatrzenie możliwości wprowadzenia biletomatu na tutejszym dworcu.

W obecnej chwili podróżni borykają się z trudną do wytłumaczenia sytuacją na dworcu w Elblągu. Otwarta jest jedynie kasa spółki PKP Intercity w godz. 7:00-16:45, natomiast dwie istniejące kasy spółki Przewozy Regionalne sp. z o.o. pozostają zamknięte. Taki stan rzeczy jest nieakceptowalny przez mieszkańców. Jest to też niewystarczająca ilość otwartych punktów kasowych w stosunku do ilości osób chętnych zakupić bilet. Należy zauważyć, że większość podróżujących korzysta ciągle z tradycyjnej możliwości zakupu biletów w kasie na dworcu. Podróżujący stoją w bardzo długich kolejkach, w których czas oczekiwania dochodzi nawet do 60 minut.

Otwarcie istniejących kas biletowych i doposażenie dworca w biletomat, w znaczący sposób zwiększy sprawność obsługi klientów oraz będzie miało pozytywny wpływ na wizerunek tak Miasta, jak i spółki Przewozy Regionalne sp. z o.o”.

0 komentarzy

Napisz komentarz

Login

Welcome! Login in to your account

Remember me Lost your password?

Don't have account. Register

Lost Password

Register