Przekop przez Mierzeję Wiślaną dużo droższy niż planowano
Przekop Mierzei Wiślanej będzie dużo droższy, niż zakładano. O ile? Jak wynika z projektu uchwały o zmianie programu, może to być nawet ponad 1,1 mld zł. Skąd tak ogromna różnica? – informuje Wprost.
Ministerstwo Infrastruktury przedłożyło projekt zmiany programu wieloletniego pod nazwą „Budowa drogi wodnej łączącej Zalew Wiślany z Zatoką Gdańską”, który jest lepiej znany jako przekop Mierzei Wiślanej. Główną zmianą jest podwyższenie planowanego kosztu inwestycji o ponad 1,1 mld zł.
„Główną przyczyną zmiany uchwały jest wzrost kosztów inwestycji spowodowany zmianą cen materiałów i robót budowlanych na rynku budowlanym” – czytamy w uzasadnieniu przedstawienia zmian w uchwale Rady Ministrów.
Celem uchwały jest wprowadzenie zmian w budżecie przeznaczonym na inwestycję. „Wartość Programu ulegnie zmianie z obecnej kwoty 880 000 000 zł na kwotę 1 984 051 500 zł. (zwiększenie o 1 107 465 980 zł)” – czytamy w uzasadnieniu projektu. Oznacza to, że cena przekopu Mierzei Wiślanej wzrosła według Ministerstwa Infrastruktury o ponad 1,1 mld zł.
Jak czytamy w uzasadnieniu Ministerstwa Infrastruktury, znaczący wzrost kosztów projektu jest związany nie tylko z wyższymi kosztami materiałów budowlanych, ale także z nieplanowanymi w 2016 roku pracami, która zostaną włączone do inwestycji.
„Nowymi elementami inwestycji, których realizacja niebyła planowana w 2016 r., jest m.in. likwidacja mostu pontonowego stanowiącego przeszkodę nawigacyjną na rzece Elbląg w miejscowości Nowakowo i budowa w tym miejscu nowego mostu, budowa mostu zwodzonego obrotowego na Mierzei Wiślanej zamiast planowanego wcześniej mostu zwodzonego podnoszonego oraz budowa sztucznej wyspy w celu odkładu urobku z prac pogłębiarskich” – czytamy.
0 komentarzy