Sylwetka na lato – ćwiczenia i polecane diety

Lato zbliża się wielkimi krokami? Zatem pora zadbać o wymarzoną sylwetkę, dzięki której zyskasz jeszcze więcej pewności siebie na plaży, podczas spotkań ze znajomymi czy w trakcie podróży. Najlepszym rozwiązaniem jest połączenie ćwiczeń z odpowiednią dietą. Dzięki temu idealna sylwetka na lato będzie znacznie łatwiejsza do osiągnięcia. Poznaj sprawdzone porady na temat walki o wymarzoną sylwetkę.

Zgrabna sylwetka na lato – jakie diety warto stosować?

Wybór odpowiedniej diety może znacznie przyspieszyć proces odchudzania, więc nie lekceważ potęgi zdrowego odżywiania. Same ćwiczenia nie spowodują utraty zbędnych kilogramów czy też pozbycia się kilku centymetrów w biodrach, na brzuchu czy udach. Konieczna jest też prawidłowo zbilansowana dieta, która będzie dostosowana do Twojego trybu życia.

Przedstawiamy kilka przykładowych diet, które możesz znaleźć na stronie http://zdrowycatering.pl/tani-catering-dietetyczny/elblag/. Z ich pomocą możesz zadbać o swoją sylwetkę.

Dieta odchudzająca

Przygotowania do sezonu letniego chcesz połączyć z utratą kilku kilogramów? Zatem najlepszym rozwiązaniem będzie dieta odchudzająca, która opiera się na deficycie kalorycznym. Jednocześnie nie musisz obawiać się niedoborów, bo posiłki zostały prawidłowo zbilansowane, a tym samym dostarczają wszystkich niezbędnych makroskładników – białka, węglowodanów i tłuszczów.

Dieta odchudzająca ma nie tylko mniej kalorii, ale jest też zróżnicowana, a dzięki temu redukcja staje się przyjemniejsza. Zazwyczaj diety na odchudzanie składają się z pięciu, mniejszych posiłków, które zapewniają uczucie sytości, a przy tym wpływają korzystnie na procesy trawienne i metabolizm.

Detoks sokowy

Tradycyjne diety nie przynoszą oczekiwanych rezultatów, a sezon letni coraz bliżej? Może to oznaczać problemy trawienne, dlatego warto zastanowić się nad detoksem sokowym. To sposób na intensywne oczyszczenie organizmu z toksyn, a przy tym szybkie zrzucenie kilku kilogramów. Pamiętaj jednak, że detoks sokowy powinien trwać ok. 3-5 dni – nie dłużej, bo możesz doprowadzić do niedoborów i problemów z prawidłowym funkcjonowaniem organizmu.

Polecamy detoks sokowy, który łączy spożywanie zarówno soków, jak i pożywnych zup. Dzięki temu dostarczysz organizmowi niezbędnych witamin i minerałów. Zrezygnuj też wtedy z wysiłku fizycznego, skup się na odpoczynku.

Dieta z niskim IG

Kolejną propozycją jest dieta z niskim IG (indeksem glikemicznym). To nie tylko dobra propozycja dla osób z cukrzycą czy też insulinoopornością, ale również dla osób, które chcą kontrolować swoją wagę, by uzyskać wymarzoną sylwetkę na lato. Dieta składa się z produktów, które powodują powolny wzrost poziomu cukru we krwi. Dzięki temu nie dochodzi do nagłych skoków insuliny, a to sprzyja utrzymaniu stałej wagi. Produkty o niskim indeksie glikemicznym zmniejszają też uczucie głodu, więc zwalczają podjadanie między posiłkami. To również świetny sposób na ograniczenie spożycia cukru.

Dieta keto

Jak jeszcze możesz zadbać o idealną sylwetkę na sezon letni? Jednym z rozwiązań jest dieta keto, która polega na ograniczeniu węglowodanów i zwiększenia spożycia tłuszczów. W efekcie organizm wchodzi w stan ketozy, podczas którego zaczyna spalać tłuszcz.

Dieta ketogeniczna wymaga odpowiedniego zaplanowania posiłków i ścisłego przestrzegania zasad. Jeśli zdecydujesz się na ten sposób żywienia, to w Twojej diecie nie może zabraknąć zdrowych tłuszczów. Znajdziesz je m.in. w oliwie z oliwek, oleju rzepakowym, tłustych rybach typu makrela i łosoś, a także w awokado i orzechach.

Jakie ćwiczenia są najlepsze na poprawę sylwetki na lato?

Oprócz odpowiedniej diety ważnym elementem dbania o sylwetkę jest również regularna aktywność fizyczna. Dzięki ćwiczeniom sprawisz, że ciało będzie jędrne, pozbędziesz się kilku centymetrów w newralgicznych miejscach, a przede wszystkim poprawisz funkcjonowanie swojego organizmu. Przekonaj się, jakie rodzaje ćwiczeń pomogą Ci poprawić wygląd swojego ciała.

Trening siłowy

Trzeba przyznać, że trening siłowy to jeden z najskuteczniejszych sposobów na budowanie mięśni i spalanie tkanki tłuszczowej. Dlatego zadbaj o regularny trening z użyciem ciężarów typy sztangi. Świetnie sprawdzą się również ćwiczenia z własnym ciężarem ciała np. pompki i podciąganie.

Regularny trening siłowy zwiększy metabolizm, a to pomoże Ci w szybszym spalaniu kalorii.

Trening interwałowy

Trening interwałowy o wysokiej intensywności to kolejny dobry sposób na szybkie spalanie kalorii i poprawę wydolności. Polega na naprzemiennym wykonywaniu ćwiczeń typu sprinty i burpees oraz krótkich momentach przeznaczonych na odpoczynek. Taki trening zazwyczaj trwa 20-30 min.

Ćwiczenia kardio

Ćwiczenia kardio typu jazda na rowerze, pływanie, bieganie oraz aerobik to doskonały sposób na poprawę kondycji organizmu i spalanie kalorii. Pozwoli Ci to również zwiększyć wydolność serca i płuc. Najlepiej, jeśli będziesz łączyć trening kardio z siłowym, a wtedy szybciej osiągniesz zgrabną sylwetkę na lato.

Artykuł sponsorowany.

0 komentarzy

Napisz komentarz

Login

Welcome! Login in to your account

Remember me Lost your password?

Don't have account. Register

Lost Password

Register