Ważny dla Elbląga przetarg unieważniony. Co dalej?

Urząd Morski w Gdyni unieważnił przetarg na dokumentację projektowej pogłębienia toru wodnego do portu w Elblągu. To inwestycja potrzebna do tego, aby przekop Mierzei Wiślanej nabrał sensu ekonomicznego. Samorząd długo spierał się z rządem Zjednoczonej Prawicy, kto ma sfinansować prace.

Urząd Morski w Gdyni poinformował o unieważnieniu przetargu na opracowanie dokumentacji projektowej dla budowy toru wodnego na rzece Elbląg wraz z pełnieniem nadzoru autorskiego.

„Przyczyną jest zamieszczenie ogłoszenia w niewłaściwym publikatorze oraz wątpliwości co do właściwego oszacowania przedmiotu zamówienia” – wyjaśnił UM na stronie internetowej.

W poprzednim (unieważnionym właśnie) postępowaniu, jak pisaliśmy w money.pl, wpłynęły trzy oferty. Budżet inwestycji opiewał na blisko 794,6 tys. zł. W kosztorysie zmieścił się jeden oferent (497,4 tys. zł).

W najbliższych dniach zostanie opublikowane nowe postępowanie na opracowanie dokumentacji na pogłębienie toru wodnego do elbląskiego portu.

– Ta inwestycja jest priorytetem dla rządu i dla nas.  Trzeba to zrobić zgodnie z prawem, aby nie było wątpliwości. Lepiej poczekać miesiąc niż kilka lat (które straciliśmy przez niepotrzebne polityczne przepychanki), dlatego apeluję do wszystkich, którym zależy na zakończeniu tej inwestycji i rozwoju portu elbląskiego, aby uzbroili się w cierpliwość i trzymali kciuki za szybką realizację tego zadania – komentuje Michał Missan, prezydent Elbląga.

Planowane prace obejmują budowę toru wodnego o szerokości 36 m i głębokości 5 m na odcinku od punktu P1 do punktu Port. Dodatkowo przewidziano umocnienia brzegu oraz budowę obrotnicy o średnicy 160 m. Pogłębienie toru wodnego na rzece Elbląg to kluczowy element drogi wodnej przez Mierzeję Wiślaną.

Początkowo rząd PiS nie planował budowy ostatniego odcinka do elbląskiego portu, pozostawiając to zadanie samorządowi. Jednak po wyborach nowy rząd zdecydował się na realizację tego fragmentu.

Prace przy pogłębianiu rzeki Elbląg, będące częścią IV etapu budowy drogi wodnej, rozpoczęły się w styczniu 2024 roku. Całkowita długość drogi wodnej z Zatoki Gdańskiej do Elbląga wynosi prawie 23 km.

Scroll to Top