Radni zdziwieni. Mamy tramwajowy złom jeżdżący po nowych torowiskach

Rację mają radni miejscy twierdząc, że nasze Miasto zabrało się za komunikację miejską „od d…strony”. Tylko, że sami radni nie protestowali przeciwko takim, a nie innym decyzjom władz Elbląga i spółki Tramwaje Elbląskie.

Ostrzegaliśmy, że Tramwaje Elbląskie kupują „złom” do jeżdżenia dla elblążan, kasują za to potężne pieniądze za bilety, a olbrzymie środki finansowe ładowane są przez Miasto w kolejne torowiska. I to w sytuacji, gdy spada liczba pasażerów.

Pisaliśmy o tym już w roku ubiegłym: http://fakty.elblag.pl/pojedziemy-startymi-tramwajami-po-nowym-torowisku-czy-taka-inwestycja-ma-sens/

Wiele milionów złotych prezydent Witold Wróblewski wpompuje teraz w nowe torowisko w ciągu ul. 12 Lutego.  Zarząd województwa przyznał naszemu miastu wnioskowaną na ten cel kwotę. Tymczasem nadal nasz tabor tramwajowy to reanimowany i jeżdżący złom.

Sami tramwajarze już w tamtym roku mówili, że problemem ich spółki nie jest brak kolejnej trakcji, ale przestarzały tabor.

– Problem taborowy jest aktualnie jednym z najważniejszych w spółce z.o.o Tramwaje Elbląskie. Wśród różnego rodzaju typów wagonów posiadanych przez spółkę najwięcej jest wagonów typy 805 Na. Są to wagony z lat 80-tych ubiegłego stulecia. Powinny przejść już dwukrotnie remonty kapitalne lub modernizacje. Modernizacje poprawiłyby ich stan techniczny, jednak nie są się w nich zamontować tzw. niskiej podłogi – mówił Ryszard Murawski, zastępca dyrektora spółki Tramwaje Elbląskie. – Z powodów finansowych nie da się w najbliższych latach zakupić nowego taboru w ilości, która mogłaby zastąpić wagony typu 805NA. W związku z tym kupowanie wagonów używanych i ich modernizacja (przebudowa na wagony z częścią niskopodłogową) jest naszym zdaniem najlepszym rozwiązaniem” – pisaliśmy w tamtym roku.

Dodajmy „najlepszym rozwiązaniem” na kilka miesięcy.

Teraz radni z Komisji Gospodarki Miejskiej są zaskoczeni, że z trzech zakupionych w Niemczech starych wagonów jeden już się zepsuł. Najzabawniejsza jest natomiast odpowiedź dyrektora Tramwajów Elbląskich, Andrzeja Sawickiego, który tłumaczy, że jak się kupuje stare tramwaje, to pewną ilość trzeba przeznaczyć na „dawców części zamiennych”. Spółka zaś szuka obecnie firmy, która naprawi zepsuty tramwaj z Niemiec.

Za chwilę może się okazać, że zostaniemy najsłynniejszym miastem w Polsce – z trakcjami tramwajowymi ale bez taboru!

Radni byli zdziwieni, że …Tramwaje Elbląskie zakupiły stary tabor. Nie za bardzo można zrozumieć takie oburzenie. Radni nie wiedzą, co dzieje się w miejskich spółkach i jakie mają plany?

Oczywiście nie pochwalamy decyzji prezydenta miasta i spółki w sprawie zakupu starego taboru z Niemiec. Jednakże radni miejscy, zwłaszcza z PiS mają większość w Radzie Miasta. Każdą więc decyzję mogą zablokować, zmienić. Zamiast później dziwić się, że wyszło, jak wyszło.

 

0 komentarzy

Napisz komentarz

Login

Welcome! Login in to your account

Remember me Lost your password?

Don't have account. Register

Lost Password

Register