Ministerstwo wydało zgodę. W przyszłym roku ruszy „prostowanie zakrętów” za Elblągiem

Minister Infrastruktury zatwierdził do realizacji 12 programów inwestycji dla zadań drogowych o łącznej wartości ok. 300 mln zł. Inwestycje te będą realizowane w województwach: kujawsko-pomorskim, warmińsko-mazurskim, lubuskim, opolskim, świętokrzyskim, małopolskim oraz podkarpackim.

Zatwierdzone programy dotyczą przygotowania do realizacji odcinka drogi ekspresowej oraz obwodnicy, rozbudowy istniejących odcinków dróg krajowych wraz z dostosowaniem ich nośności do nacisku 11,5 t/oś oraz poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego.

materianawwmapa23032018

Nas najbardziej interesuje projekt rozbudowy drogi krajowej nr 22 na odcinku Fiszewo – Elbląg.

Zadanie obejmuje odcinek drogi o długości 14 km i przewiduje m.in. wzmocnienie konstrukcji do nośności 115 kN/oś, skorygowanie szerokości jezdni i korektę geometrii drogi, przebudowę istniejących zjazdów i obiektów inżynierskich, budowę infrastruktury dla pieszych i rowerzystów, wykonanie nowego oznakowania oraz oświetlenia drogowego. Dzięki inwestycji cała droga krajowa nr 22 na terenie woj. warmińsko–mazurskiego będzie dostosowana do nacisku 11,5 t/oś.

Szacunkowy koszt przebudowy  to ok. 118 mln zł. Prace będą prowadzone w latach 2019-2021 r. Przebudowa DK 22 Fiszewo – Elbląg to kontynuacja zadań na tym ciągu, prowadzonych w woj. pomorskim. W 2017 r. roku zatwierdzonych do realizacji zostało 8 zadań polegających na rozbudowie tej drogi krajowej.

Łącznie z odcinkiem Fiszewo – Elbląg zmodernizowanych zostanie w sumie niemal 70 km drogi za ok. 400 mln zł. Dzięki temu cały ciąg DK 22 od Czerska przez Starogard Gdański, Malbork i Elbląg, aż do granicy państwa z Rosją, będzie dostosowany do przenoszenia obciążeń najcięższego ruchu o nacisku 11,5 t/oś.

– W roku 2017 zatwierdzonych do realizacji zostało 8 zadań polegających na rozbudowie drogi krajowej 22. Łącznie z odcinkiem Fiszewo – Elbląg zmodernizowanych zostanie w sumie niemal 70 km drogi za około 400 mln zł. Dzięki temu cały ciąg dk 22 od Czerska przez Starogard Gdański, Malbork i Elbląg, aż do granicy państwa z Rosją, będzie dostosowany do przenoszenia obciążeń najcięższego ruchu o nacisku 11,5 t/oś – mówi Karol Głębocki z GDDKiA Olsztyn.

 

0 komentarzy

Napisz komentarz

Login

Welcome! Login in to your account

Remember me Lost your password?

Don't have account. Register

Lost Password

Register