Zarząd Komunikacji Miejskiej w Elblągu planuje przeprowadzić w terminie 17-25 marca br. (w tym soboty i niedziele) badanie popytu na usługi komunikacyjne w mieście. Poprzednie takie badania przeprowadzono w 2015 r. i wskazało malejącą ilość pasażerów w Elblągu.
Do przeprowadzenia badania planuje się zaangażować studentów PWSZ w Elblągu – w ramach indywidualnych umów (umowa zlecenie). Przewidywany średni czas pracy od 7 do 10 godzin dziennie. Liczba dni pracy będzie uzależniona od zainteresowania studentów udziałem w badaniu (może to być 3, 4 dni dla jednej osoby). Stawka godzinowa 23 zł/godz. (brutto).
Praca studenta polegać będzie na przebywaniu w pojeździe (autobus lub tramwaj) i liczeniu wszystkich pasażerów wsiadających i wysiadających na każdym przystanku zlokalizowanym na trasie linii.
Wszelkie dodatkowe informacje na temat badania można uzyskać pod : nr telefonu 55 230 79 00 w.30, e-mail: organizacja@zkm.elblag.com.pl, lub osobiście w siedzibie Zarządu Komunikacji Miejskiej w Elblągu ul. Browarna 90, pokój nr 10.
Osoby zainteresowanie propozycją muszą dokonać wstępnego zgłoszenia, zadeklarowanie swojego uczestnictwa w badaniu (telefonicznie, poprzez e-mail lub osobiście), w terminie do 20 lutego 2018 r.
Zarząd Komunikacji Miejskiej w Elblągu, w roku 2015 przeprowadził analizę funkcjonowania komunikacji miejskiej, dostrzegając spadek ilości elblążan korzystających z autobusów i tramwajów.
Stąd sukcesywne ograniczenie ilości kursów autobusów i tramwajów. Od 1 lutego 2016 r. skorygowano również rozkład jazdy tramwajów, aby poczynić odpowiednie oszczędności finansowe.
– Zmiany są konieczne, bo liczba pasażerów znacząco spadła, a miasto szuka oszczędności. Dlatego tramwaje będą jeździły rzadziej, a kursy, które cieszą się najmniejszych zainteresowaniem pasażerów zostaną zlikwidowane – wyjaśniał rzecznik ZKM Michał Górecki.
Ograniczono także kursowanie autobusów linii nr 9. Natomiast linię nr 23 całkowicie zlikwidowano.
„Dostrzegane zmiany wymagają podjęcia działań mających na celu racjonalizację funkcjonowania komunikacji miejskiej, ponieważ zmniejszenie liczby pasażerów oznacza zmniejszenie przychodów ze sprzedaży biletów, co wymaga jednoczesnego wzrost poziomu dopłaty z budżetu miasta. ZKM stara się ustawicznie poszukiwać kompromisu pomiędzy możliwościami finansowymi, a potrzebami mieszkańców w zakresie rozkładów jazdy oraz jakości taboru i infrastruktury” – czytamy w raporcie.