Nowy trend w ubezpieczeniach?
Na temat ostatnich podwyżek kwot ubezpieczeń komunikacyjnych pojawiło się w mediach wiele negatywnych opinii. Jak komentują to firmy ubezpieczeniowe? Dyktują nowe trendy.
Spoglądając na strukturę piramidy potrzeb Masłowa, łatwo dostrzec, że człowiek zawsze będzie poszukiwał poczucia bezpieczeństwa, gdyż jest to jedna z fundamentalnych wartości. Konfrontując to z raportem przedstawionym przez firmę Deloitte, łatwo przekonać się, że rynek ubezpieczeń komunikacyjnych jest i będzie jedną z bardziej dochodowych gałęzi gospodarki ubezpieczeniowej. Analitycy Deloitte stwierdzili bowiem, że polskie drogi nie są bezpieczne – tylko w roku 2016 ginęło na nich aż 8 osób dziennie (źródło: https://piu.org.pl/wp-content/uploads/2017/12/171205_raport_wplywu_dlugi.pdf).
Wszędzie pełno korzyści
Wpisując w wyszukiwarce hasło „ubezpieczenie samochodu”, rozwija nam się długa lista ofert, z których każda wydaje się być tą najkorzystniejszą. Na co jednak zwrócić uwagę, aby dokonać słusznego wyboru? Przede wszystkim warto dokładnie przeanalizować szczegóły każdego pakietu. Warto zapytać o dodatkowe informacje, takie jak konsumpcja sumy ubezpieczeniowej w pakiecie z AC lub konkrety dotyczące nietypowych sytuacji, np. holowania pojazdu. Najlepiej, jeśli wybierzemy firmę, która nie tylko świadczy usługi obowiązkowego OC, ale oferuje do tego inne, dobrowolne ubezpieczenia. Dobrym przykładem jest Lancaster Insurance, proponująca m.in. ofertę dobrowolnego ubezpieczenia Motorhome Insurance https://www.lancasterinsurance.co.uk/insurance/motorhome-insurance/.
Im oryginalniej, tym lepiej
Widząc liczne prawnicze zwroty zawarte w polisach, trudno czasem domyślić się, jaki jest sens danego ubezpieczenia. Po kryzysie na rynku zauważalny był ogromny wzrost cen ubezpieczeń komunikacyjnych – niestety niektóre firmy straciły wtedy część klientów. Tu właśnie nastąpił zwrot – towarzystwa ubezpieczeniowe postawiły na nowy trend jak najbardziej indywidualnego traktowania klienta. Elastyczność kreowania wyjątkowo korzystnych pakietów dotyczy głównie ubezpieczeń dobrowolnych. Odpowiednie wsłuchanie się w oczekiwania i potrzeby klienta powinno zatem gwarantować firmom ubezpieczeniowym sukces na rynku.
Rozwój nowego trendu wyjścia firm ubezpieczeniowych w stronę klienta wprowadza powolne, ale korzystne zmiany na rynku. W roku 2017 zauważalny był wzrost obrotów w agencjach ubezpieczeniowych, co świadczy o tym, że tworzenie szerokiej gamy pakietów zachęca klientów do częstszego korzystania z ubezpieczeń nieobowiązkowych.
0 komentarzy